مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از طراحی سند تحول فرهنگی با رویکرد تعلیم و تربیت و توجه ویژه به زیست‌بوم استانی در این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 12 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام مهدی عباسی درجمع خبرنگاران، افزود: داده‌های مختلف این سند جمع‌آوری شده که با طی مراحل تدوین نهایی، راهبردهای اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی را برای سه یا پنج سال مشخص می‌کند.
وی ادامه داد: طرح مسئله‌شناسی نیز از دیگر اقدامات فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در سال جاری است که از سوی بنیاد هدایت این سازمان انجام و دوره‌های آموزشی مختلفی ویژه روحانیون و طلاب برگزار شده و با اجرای آن، مسئله شناسی هر شهرستان ارائه می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: توانمندسازی سرمایه‌های انسانی نیز از برنامه‌های هدفگذاری شده این نهاد انقلابی در سال جاری است که بر اساس آن توانمندسازی فعالان فرهنگی استان از روحانیون برادر و خواهر و اساتید دانشگاه با برگزاری دوره‌های مختلف در داخل و بیرون استان در دستور کار قرار گرفت.
حجت‌الاسلام عباسی یادآورشد: ۴۰ نفر به صورت داوطلب از استان مرکزی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سپاه روح‌الله استان برای ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان اعزام شدند که پس از بازگشت در ایام شهادت این شهید والامقام در مساجد به معرفی و تبیین مکتب حاج قاسم پرداختند.
وی اضافه کرد: لیگ حافظان قرآنی اراک با حضور ۱۶۰ حافظ قرآن در ۱۵ گروه برگزار شد که آئین اختتامیه این رویداد فرهنگی نیز یکم بهمن ماه با تجلیل از مقامات برتر برگزار می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: سند تحول برنامه‌های قرآنی استان مرکزی با مصاحبه‌هایی از نخبگان قرآنی تدوین شده که می‌تواند گام بلندی در راستای ترویج فرهنگ قرآن و گرایش هر چه بیشتر افراد به معنویت باشد.
حجت‌الاسلام عباسی، تحکیم بنیان خانواده با محورهای مهارت همسرداری، مدیریت خانواده و تربیت فرزند، برگزاری دوره‌های مختلف برای یک هزار و ۸۰۰ فعال فرهنگی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مدیریت فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان مرکزی در سال جاری اعلام کرد.
دبیر سومین گردهمایی ذاکرین و شاعران آیینی غرب کشور هم گفت: سومین همایش طلایه داران ادب با حضور مداحان استان‌های مرکزی، کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه جاری در اراک برگزار می‌شود.
سید جواد رفیعی افزود: برنامه نخست این گردهمایی با حضور ۱۵۰ مداح استان مرکزی و ۸۰ مداح استان‌های مذکور از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در مسجد حاج‌تقی‌خان اراک برگزار می‌شود و برنامه دوم نیز کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید کشور ویژه مداحان از ساعت ۹ تا ۱۲ روز جمعه در مسجد امام هادی اراک برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار