استاندار مرکزی گفت: ائمه جمعه محور هم‌گرایی، وحدت و یکپارچگی در جامعه هستند.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در محل مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: از ائمه جمعه انتظار می‌رود نسبت به تقویت همگرایی و افزایش تعامل مجموعه‌های مختلف در شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی یادآورشد: همگرایی بین شهرستان‌ها وضعیت ایده آلی ندارد و نقش ائمه جمعه راستای بهبود این وضعیت بسیار اثربخش است.
وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مرکزی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری است و در سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت نیز این مهم پیگیری می‌شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: ستاد راهبری طرح‌های محرومیت‌زدایی با هدف تمرکز بین دستگاه‌های ذی‌ربط و افزایش کیفیت در اجرای طرح‌ها در استان تشکیل شده که بی شک نقش مهمی در بهینه‌سازی برنامه‌های محرومیت زدایی استان دارد.
مخلص‌الائمه ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت نسبت به تقویت اعتماد عمومی تاکید ویژه فرمودند و دولت نیز از تمامی ظرفیت‌های برای تحقق این خواسته معظم‌له استفاده می‌کند.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۸۷ هزار طرح نیمه‌تمام در نقاط مختلف کشور شناسایی شده که اگر بودجه سه سال متوالی دولت در این طرح‌ها هزینه شود همچنان برای تکمیل آنها اعتبار نیاز است و این مسائل شرایط سخت و چندلایه‌ای برای دولت ایجاد کرده و از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان ولی‌عصر (عج) اراک، بیمارستان ساوه، انتقال آب از سد کوچری و کتابخانه مرکزی اشاره کرد.
استاندار مرکزی توضیح داد: در حال حاضر مهمترین و علت العلل مشکلات و مفاسد کشور، ناکارآمدی در نظام اداری است و این اتفاق، و از حدود ۵۰ سال گذشته در کشور ایجاد و ریشه دوانده و اقتصادی که به نفت وابسته بوده و این اقتصاد وابسته به نفت نظام اداری فرسوده را شکل داده که از آن انتظار تحرک داریم.
مخلص‌الائمه گفت: تا زمانی که یک تحول بنیادین در ساختار و شیوه‌ اداری کشور ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار تحول در کشور را داشت بلکه تنها می‌توان برخی امور اصلی و روزمره مردم را مدیریت کرد.
وی، شرایط کنونی کشور را به مثابه وجود ۳۱ استان در یک کشتی اعلام کرد و افزود: برخی از مسائل این ۳۱ استان از قبیل امنیت، اقتصاد، آب و مسائل زیست‌محیطی به یکدیگر گره خورده و نمی‌توان به صورت مجزا برای آنها تصمیم‌گیری کرد اما برخی مسائل نیز را می‌توان به صورت انفرادی پیگیری کرد که این مهم در حال انجام است‌.
استاندار مرکزی یادآورشد: نظام اداری کشور مانند خودروی در حال حرکت است و جوانان و احزاب مختلف از ما انتظار دارند که در این حالت خودرو را تعمیر کنیم که امکان این مهم وجود ندارد اما اگر این امکان وجود داشت که آن را متوقف کرد و سپس نسبت به تعمیر آن اقدام می‌شد و هر چند که تلاش می‌شود در این فرصت اندک پیش رو اقداماتی موثر را به انجام برسانیم تا وضعیت مدیریت ناکارآمد اصلاح شود.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: این مدیریت ناکارآمد و راکد باعث شده است که سیلی از مطالبات مردم به سمت ائمه جمعه و نمایندگان و استانداری سرازیر شود و مدام در حال ساماندهی این شرایط هستیم و یک شبکه از مدیران کارآمد، انقلابی و جهادی در ادارات مستقر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار