نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تشریح دستاوردهای نظام اسلامی با هدف ایجاد امید و انگیزه در جامعه رسالت اصلی مبلغان دینی به خصوص ائمه جمعه است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی، افزود: جمهوری اسلامی از نظام‌های برجسته در دنیا است که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتازی برخوردار بوده و بر پایه مردم سالاری و ولایت‌مداری بنیان نهاده شده و باید خدمات و دستاوردهای این نظام مقدس برای آحاد جامعه بازگو شود.
وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دستاوردها و خدمات نظام اسلامی باید به مردم معرفی شود و ائمه جمعه در این فرآیند نقش برجسته‌ای دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: تبیین دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در طول سال به ویژه ایام‌الله دهه مبارک فجر باید برنامه اصلی ائمه جمعه باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآورشد: میانگین امید به زندگی پیش از انقلاب اسلامی، ۵۴ سال بود اما اکنون این مهم افزایش یافته و از طرفی مجموع جمعیت کشور پیش از انقلاب کمتر از ۳۵ میلیون نفر بود و اکنون این مهم به بیش از ۸۰ میلیون رسیده است.
وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۷ درصد جمعیت کشور باسواد بودند و اکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت کشور با سواد هستند و بیش از پنج میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که این دستاوردهای ارزشمند باید در جامعه تشریح و تبیین شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: آمادگی برای مناسبت‌های پیش رو در بهمن ماه خصوصا ایام الله دهه فجر مورد توجه ائمه جمعه و همه دستگاه‌ها باشد و رویکرد ائمه جمعه در این ایام، امیدآفرینی و وحدت ملی برای صیانت از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: توجه به مسئله خانواده، جمعیت و جلوگیری از مسئله نامتعارف مهاجرت وظیفه ملی و همگانی است و همه دستگاه‌های نظام اسلامی باید در این راستا برنامه محور باشند و رویکرد برنامه‌ها باید تقویت بنیان خانواده باشد.
وی ادامه داد: ائمه جمعه خادمان فداکار ملت ایران هستند که مجاهدانه و با رویکرد مردمی و ساده زیستی همواره در کنار مردم هستند و با فداکاری و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات در صحنه هستند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: نقش آفرینی ائمه جمعه در صحنه‌های بزرگ انقلاب اسلامی یک ضرورت است و کشتی بزرگ انقلاب اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری و انسجام همه جانبه باید با قوت و مقتدرانه حرکت خود را به سمت آرمان‌های بزرگ مسیر خود را طی کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه برای ایران اسلامی عزت آفرین و مایه سربلندی و پیشرفت است، لذا تقویت اراده‌های عمومی برای حضور مقتدرانه در صحنه یک ضرورت محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: تبدیل تهدیدات به فرصت‌های بزرگ از ضرورت‌های مهم گام دوم انقلاب اسلامی است و ائمه جمعه باید فرصت‌ها را برای مردم و مسئولان به خوبی تشریح و تبیین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار