عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که حاضر نیستند هیچ هزینه‌ای در راه دین بدهند طبق نص صریح قرآن از دروغگویان هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 07 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در همایش ششمین یادواره شهدای طلاب شهرستان‌های ساوه با بیان اینکه شهید سلیمانی در دفاع از دین و میهن صادق بود و تا پای جان در راه خود مصمم بود افزود: شهید سلیمانی همواره در معرض شهادت بود ولی چون به هدفش اعتقاد داشت همچنان با ثبات قدم راه خود را ادامه می داد و با اینکه از هر طرف در فکر توطئه‌ ترور او بودند اما چون ایمان قوی و صداقت داشت، هرگز هراسی به دل راه نداد.
وی با بیان اینکه برخی به دنبال آن هستند تا نظریه رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند یادآورشد:این در حالی است که یکی از دلایلی که مردم ایران در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام راحل انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، مقابله با چنین طرز تفکری بود.
وی اظهار داشت: راه و مسیر رهبر انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های حضرت فاطمه (س) و در واقع مصداق جهاد تبیین است.
وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان در صدد ایجاد اغتشاش در کشور هستند و قصد دارند از اعتراضات به حق معلمان و کارگران سوار بر موج شوند و تجمع‌های مسالمت آمیز را به سمت مخالفت و مقابله با نظام اسلامی ببرند، همه باید این واقعیت را بدانند که نظام اسلامی متعلق به همگان است و ارزان به دست نیامده و خون‌های بسیاری به پای آن ریخته شده است.
آیت الله خاتمی افزود: از این رو نباید با این همه هزینه‌ای که برای انقلاب شده، طوری عمل کنیم که مورد تحسین منافقین قرار گیریم.
امام جمعه موقت تهران افزود: به صراحت می گویم که دولت فعلی انگیزه خدمت و گشایش گره از مشکلات مردم را دارد و حضور میدانی رئیس جمهوری در سفرهای خود به مناطق مختلف کشور و شنیدن درد دل مردم نشانه این ادعاست.
وی گفت: دشمنان قصد دارند که اندیشه رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند در حالی که طبق فرموده امام راحل کسی که دین را از سیاست جدا بداند، پیامبر و امیرالمومنین را تکذیب می کند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: برخی‌ها به دنبال جدایی دین از سیاست هستند تا اهداف خود را پیش ببرند اما باید بدانند که حوزه‌های ما هرگز صبغه جناحی و سیاسی نداشته است و در چنین شرایطی به جهاد تبیین مانند آنچه حضرت زهرا (س) انجام داد، نیاز داریم.
وی در مورد شهرستان ساوه گفت: مرحوم علامه عسگری یکی از مورخین و شخصیت های بزرگ این دیار است ضمن اینکه ساوه خاستگاه بزرگمردی در عرصه سیاست و ایثارگری به نام‌ شهید چمران است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وجود بیش از ۹۸۰ شهید، آزادگان و جانبازان و فعالیت چهار حوزه علمیه در ساوه نشان می دهد که این شهرستان دارای سرمایه های نفیس ارزشمندی در کشور است و در دوران رشد و ارتقای فرهنگی قرار دارد.
امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: در همه عرصه‌ها زمینه جهاد در راه خدا وجود دارد به عنوان مثال مذاکره کنندگانی که برای احقاق حق ایران در وین مذاکره می کنند، در واقع جهادگران عرصه سیاست هستند و در حوزه اقتصاد هم دولت مجاهدانه در حال اجرای برنامه‌ها است.
به گفته وی، اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب یعنی ایجاد اقتدار اقتصادی و کسانی در این راستا تلاش می کنند، مجاهدان راه خدا هستند.
وی تاکید کرد: همچنین آنهایی که در راه توسعه فرهنگی گام برمی دارند، در واقع مجری آن دستوراتی هستند که رهبر انقلاب اسلامی آن را جهاد تبیین عنوان کردند و به اعتقاد ایشان آنانی که در راه تبلیغ دین خدا هستند و از ملامت‌ها نمی هراسند، از مجاهدان راستین هستند.
آیت الله خاتمی گفت: قهرمان جهاد تبیین در واقع حضرت زهرا (س) است و خطبه‌های این بانوی بزرگوار بسیار روشنگرانه است و حضرت زینب (س) هم در کربلا به تاسی از ایشان دست به آگاه سازی زد.
وی افزود: فاطمه (س)، مجاهد دوران غربت و تنهایی حضرت علی (ع) بود و یکی از ویژگی‌های ایشان در شجاعتشان بود.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر جهاد تبیین حضرت فاطمه (س) در استقلال و منطق ایشان بود و این بانوی بزرگوار اسلام با اینکه می دانست که فرجامی جز شهادت ندارد اما، به استقبال خطر رفت همان‌گونه که فرزندش سیدالشهدا هم می دانست راهش به شهادت منجر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار