رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شازند گفت:امروزه مشاغل خانگی و خرد، نقش بسیار زیادی در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند و با دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 04 January 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمد اتابکی در بازدید روز گذشته از کارگاههای مشاغل خانگی صنایع‌دستی که در معیت بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان انجام شد افزود: کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل با مزایای بسیاری برای شاغلان آن همراه است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ دو میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به کارگاههای مشاغل خانگی صنایع‌دستی در این شهرستان پرداخت شده است یادآورشد: در این مرحله، از چند طرح اشتغالزایی مشاغل خانگی بازدید شد که بررسی کم و کیف اشتغال ایجاد شده و نیز چگونگی اخذ تسهیلات از بانک‌های عامل از جمله موارد مد نظر در این بازدید مشترک بود.
اتابکی ادامه داد: در سال ۹۹ از سوی بانک‌های عامل ۲ میلیارد ریال وام به متقاضیان مشاغل خانگی شهرستان شازند پرداخت شد که این مبلغ در اختیار متقاضیان ۲۰ طرح مشاغل خانگی قرار گرفت.
او اشتغال اعضاء خانوار و کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت را از اهداف مشاغل خانگی ذکر کرد و گفت: با حمایت از مشاغل خانگی هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب در آمد شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار