رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای افزایش ظرفیت رشته های پزشکی باید ابتدا زیرساخت های لازم را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 03 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی در چهار سال متوالی را مطرح کرده که توسط برخی حمایت و توسط برخی هم نقد شده است.
وی یادآورشد: مسلما تزریق نیروی انسانی و پزشک و وارد میدان شدن دانشجویان پزشکی ارتقاء کمی و کیفی خدمات را به دنبال خواهد داشت، اما سوال اینجاست که آیا زیرساخت های لازم از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی برای پذیرش آن حجم از دانشجو آماده است و آیا آمادگی لازم برای چند برابر شدن دانشجویان در این اماکن وجود دارد؟
وی تاکید کرد: آموزش کیفی در رشته‌های پزشکی متفاوت از سایر رشته‌ها و نیازمند فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم و افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، توسعه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی، آزمایشگاه، سالن‌های تشریح، مراکز درمانی آموزشی سرپایی، بخش‌های بالینی آموزشی و از همه مهمتر افزایش اعضای هیات علمی متبحر و متعهد می باشد که رعایت کیفیت در این فرآیندهای آموزشی با اهمیت جان انسان‌ها و سلامتی آنها ارتباط مستقیم دارد.
وی گفت: افزایش بی رویه و بی ملاحظه ظرفیت پذیرش حتماً به کیفیت آموزشی متصدیان آینده سلامت مردم آسیب جدی می‌رساند و ضرر این امر برای دانشجویان رشته پزشکی و مردم خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار