سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: فصل زمستان براي حيات وحش فصل پرخطري است و ضرورت دارد، مراقبت بيشتري در اين فصل از حيات وحش صورت گيرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 27 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، "مهدی مصطفوی" افزود: در فصل‌های سرد سال بارش برف و برودت شدید هوا باعث می‌شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، به طور موقت از زیستگاه‌های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند .
وی یادآورشد: بنابراین همکاری تمامی مردم و جوامع محلی را می‌طلبد که با مراقبت و همکاری تلاش کنند که در این فصل از حیات وحش حفاظت و حراست شود و از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به علت سرما و گرسنگی به حاشیه شهرها و روستاها پناه می‌آورند، خودداری کنند.
مصطفوی تاکید کرد: حیات وحش و گونه های جانوری جزئی از نیازهای ضروری انسانها است و حفظ حیات‌وحش علاوه بر آنکه نمادی از مدنیت و توسعه‌یافتگی فکری انسان‌ها است، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره باینکه برنامه رصد و پایش مستمر تالاب میقان به منظورکنترل و مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درمحدوده تالاب با امکانات در دسترس در حال اجراست، به مردم توصیه کرد: درصورتی که با لاشه پرنده یا پرنده بیمار مواجه شدند، از دست زدن به آن جدا خودداری کرده و مراتب را به محیط زیست و دامپزشکی اعلام کنند تا اقدامات تخصصی لازم به صورت کاملاً بهداشتی توسط نیروهای آموزش دیده صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار