وزیر نیرو گفت: امسال پیش بینی شده تا بیش از ۶ هزار مگاوات در حوزه انرژی حرارتی به ظرفیت کشور اضافه شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 23 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی اکبر محرابیان در آیین بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین افزود: تا امروز بر اساس برنامه به پیش رفتیم و این رکوردی تاریخی است.
وی با بیان اینکه رکورد قبلی تولید برق حرارتی، چهار هزار مگاوات بوده است یادآورشد: تاکید رئیس جمهور و برنامه مجلس بر تقویت برق حرارتی، تجدید پذیر و مدیریت مصرف است بنابراین برنامه ریزی شده تا تابستان امسال ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی تجدید پذیر کشور افزوده شود.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه سه مشکل آب، سوخت و محیط زیست در تولید برق وجود دارد افزود: انرژی تجدید پذیر به خوبی پاسخ این مشکلات را داده است.
محرابیان گفت: انرژی خورشیدی بالاترین ظرفیت در کشور را دارد چراکه ۳۰۰ روز آفتابی در کشور داریم و در برخی مناطق کویری به ۳۵۰ روز می‌رسد.
وی با اشاره به بازدید از واحد تولید پنل‌های خورشیدی خمین اظهارداشت: آنچه امروز در این واحد مورد بازدید قرار گرفت متفاوت از گزارش‌های دریافتی بود و باید به مردم استان مرکزی تبریک گفت.
محرابیان افزود: مشتاقانه منتظر هستیم که بخش‌های دیگر این صنعت بهره‌برداری شود و هفتگی و ماهیانه پیگیری می کنیم و در جلسات هفتگی تکمیل این پروژه مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه به طور متوسط بیش از ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز تولید انرژی در کشور وجود دارد گفت: ۲۲ درصد تقاضای مصرف در تابستان امسال با خاموشی یا ایجاد محدودیت برای صنایع مدیریت و بدون شک در این شرایط، تولید با چالش روبرو شد.
محرابیان با بیان اینکه درصورتی که سه شرکت دیگر مانند این واحد در کشور ایجاد شود به راحتی می‌توان به گام‌های بلندتر از برنامه برداشت افزود: نیروی کار در خط تولید این واحد، دانش آموختگان بهترین دانشگاه‌های کشور هستند .
عملیات اجرایی واحد تولید کننده پنل‌های خورشیدی از سال ۹۶ در مساحت ۱۵ هکتار در شهرستان خمین آغازشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار