استاندار مرکزی گفت: با سردتر شدن هوا احتمال افزایش مصرف سوخت وجود دارد بنابراین دستگاه‌های متولی ذخیره سوخت لازم را در دستور کار داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 22 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان مرکزی افزود: دستگاه‌های متولی استان برای ارایه خدمات مناسب در فصل سرد سال به شهروندان و مسافران آماده باشند.
وی یادآورشد:اداره کل راهداری و حمل و نقل، پلیس راه، مرکز فوریت‌های پزشکی و آتش نشانی در استان مرکزی آمادگی لازم برای ارایه خدمات زمستانی را داشته باشند.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی که هواشناسی استان ارایه کرده باید آمادگی لازم برای برف روبی در مناطق کوهستانی فراهم شود.
استاندار مرکزی گفت: اقدامات لازم برای اسکان و ذخیره سازی اقلام خوراکی و لوازم گرمایشی در هنگام بارش و تردد مسافران در استان مرکزی انجام شود.
مخلص‌الائمه افزود: پنجم دیماه روز ایمنی نامگذاری شده و طبق بند اول سیاست کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری بر افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی مسئولان برای رویارویی با سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه به‌ ویژه زلزله و پدیده‌های جوی و اقلیمی تاکید شده است.
وی اظهار داشت: فرمانداران و شهرداری‌های استان مرکزی فرهنگ سازی ایمنی و آماده سازی در مواقع بحران را ترویج کنند.
مخلص‌الائمه افزود: لازم است مصوبه هیات وزیران که در مهرماه امسال مبنی بر تامین خسارت ناشی از سیل ابلاغ شده، پیگیری شود تا تا اعتبارات خسارت سیلاب اختصاص یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مطالعات مناسبی در حوره حوادث غیر مترقبه در سطح استان انجام و این مطالعات و تحقیقات از حالت کتابخانه‌ای خارج و عملیاتی شده است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: استان مرکزی در مهار بحران از جمله آنفولانزا پرندگان و مهار سیلاب جز استان‌های موفق و به عنوان استان شاخص بوده است.
وی اظهار داشت: گسل‌ها با توجه به وضعیت، دارای حریم هستند و نباید ساختمان‌های مهم و حساس در روی گسل‌ها ساخته شود برای ساخت طرح‌های مهم، مطالعات جانمایی به ویژه خط زلزله و گسل انجام می‌شود اما در طرح‌های کوچک مقیاس ممکن است ساختمانی در کنار گسل بنا شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: سرقت اموال عمومی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به شدت افزایش یافته و لازم است در دستور کار شورای تامین قرار گیرد.
زندیه وکیلی افزود: سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای علایم راهنمایی، کابل برق، مخابرات و تاسیسات آبفا افزایش چند برابری در استان مرکزی داشته است.
وی اظهار داشت: سرقت این اموال به شهروندان پیاده و موتورسواران آسیب جدی وارد می‌کند و امکان سقوط و فوت افراد وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ کیلو متر طول آزادراه، بزرگراه، راه‌های شهری و روستایی در این استان وجود دارد.
مهرداد جهانی افزود: روزانه ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که ۲۵ درصد از ترددها شامل ماشین آلات سنگین است.
وی اظهار داشت: برای هوشمند سازی سطح جاده‌های استان، امسال ۲۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف اضافه شده و دوربین پایش نیز سال گذشته ۲۴ دستگاه و امسال به ۲۷ دستگاه افزایش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۹۰۰ هزار مسافر و ۱۴ میلیون تن کالا امسال توسط ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان جابه جا شده است.
جهانی افزود: طرح راهداری زمستانه امسال با ۳۸۰ نیرو در قالب ۵۴ اکیپ با کمک ۲۵۶ دستگاه و ۳۵ هزار تن شن و نمک پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی هم گفت: ۹۲ میلیمتر میانگین بارش استان امسال بوده که ۱۳ درصد از میانگین بلند مدت بیشتر باریده است.
رضا مرادی افزود: ۳۹ درصد میزان بارش در ایستگاه سنجش مامونیه بیشتر از نرمال باریده و در شهرستان محلات و دلیجان کمتر از نرمال بارش ثبت شده است.
وی اظهار داشت: میزان بارش در استان مرکزی نسبت به سال گذشته کمتر است و از دهه ۷۰ تاکنون سال آبی در استان نبوده و این دهه دوران طلایی برای کشاورزان در میزان بارش بوده است.
کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: ۴۷ گسل در این استان شناسایی شده که مهترین آنها در تبرته، تلخاب، تفرش، عزالدین، خشکرود، ایندیس، راهجرد، شمال و جنوب محلات، جنوب خمین، امان آباد، ساوه و انجدان است.
محسن قادری افزود: درجه خطر استان مرکزی در برابر زلزله متوسط و بالاست که قسمت شمالی استان بسیار در برابر زلزله خطر پذیر است و قسمت میانی استان خطر پذیری کمتری دارد اما غرب و جنوب غرب و شرق استان کمتر در معرض زلزله قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار