استاندار مرکزی گفت: آحاد جامعه باید از رفاه متعادل و متوازنی برخوردار باشند و این مهم تامین و تضمین شود چرا که بر اساس فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، فقر مطلق زیبنده هیچ جای کشور و نظام نیست.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 21 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان خنداب افزود: دولت باید تمام هم و غم خود را برای رفع فقر مطلق بگذارد و به سمت محرومیت زدایی با حداکثر توان حرکت کند.
وی یادآورشد:تمامی ادارات، نهادها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان باید با نگاه جهادی و انقلابی در راستای رفع مشکلات مردم و جامعه اقدام کنند.
وی افزود: دولت سیزدهم چند موضوع را به عنوان کانون برنامه‌های خود در نظر گرفته و تمام تلاش بدنه اجرایی دولت در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های مستقل، استانداری‌ها و دستگاه‌های استانی معطوف به تحقق این اهداف است.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف، بحث محرومیت زدایی است که از روز نخست استقرار دولت، تمام تلاش واحدهای مسئول و شخص رئیس جمهور، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها و اجرای سیاست‌های ناظر بر بحث محرومیت زدایی در سطح کشور است.
وی تاکید کرد: بر این باور هستیم حکومت‌ها و دولت‌ها وظیفه تامین و تضمین چند مقوله را بر عهده دارند که تحقق آنها باید به صورت جدی دنبال شود که در راس این‌ها، مقوله‌ای به نام‌ عدالت است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مقوله دیگر بحث امنیت در تمام حوزه‌های اقتصادی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی ، زیست محیطی است که باید از سوی دولت تامین و تضمین شود.
استاندار مرکزی افزود: در بسیاری از اسناد بالادستی کشور و در راهبردهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در بسیاری از قوانین و گزارشات تحلیلی تصویر مطلوب جای جای کشور و آحاد مختلف مردم ترسیم شده و به طور تقریبی می‌دانیم باید به چه نقطه‌ای برسیم که می‌توان آن را آینده مطلوب نامگذاری کرد.
مخلص الائمه یادآور شد: در حوزه مسائل اجتماعی و سازمانی، اینکه چرا به وضعیت مطلوب نمی‌رسیم و چرا وضع موجود با مطلوب فاصله دارد باید اذعان داست علت آن وجود موانعی و با وجود عواملی است که نتوانیم این مسیر را به درستی طی کنیم و آن موانع مسئله است.
وی اظهار داشت: در چارچوب نظام اداری استان مرکزی اعلام شد تا گفتمان مسئله محوری، گفتمان حاکم بر واحدهای تابعه باشد و از ادارات کل شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها انتظار می‌رود این مدل را اداره و پیاده سازی کند و دستگاه‌های اداری باید بر وضعیت مطلوب خود واقف باشند و وضع موجود خود را ترسیم کنند که می توانند موانع تحقق هدف را رفع کنند چرا که در غیر این‌صورت آن ارگان و شهرستان، امنیت، سلامت و حیاتش به مخاطره می‌افتد و محرومیتش اوج می‌گیرد و در نهایت مشکلات عدیده‌ای دامن مردم را می‌گیرد.
استاندار مرکزی گفت: در حوزه اقتصادی مردم واقفند که دولت کشور را با چه وضعیتی تحویل گرفته و دولت باید هزینه برخی اقدامات گذشته را بدهد.
مخلص الائمه افزود: وضعیت اقتصادی کشور، بهره‌وری کشور، فروش نفت و اراده برای فروش نفت چه میزان بوده ؟ و در این شرایط باید گفتمان مسئله محوری، گفتمان حاکم بر دستگاه‌های اداری باشد و با این توضیح که گفتمان با گفت و گو متفاوت است و این عبارت را بسیاری افراد اشتباه به کار می‌گیرند چرا که گفتمان فضای حاکم بر تصمیمات و برنامه و اقدامات ما است و به آن فضای حاکم گفتمان می‌گویند.
وی یادآورشد: در چارچوب اهداف این گفتمان، باید بتوانیم فهرستی از تمام مسائل را که در آن خدمت می‌کنیم داشته باشیم و اولویت بندی کنیم و روابط مسایل را در تمام حوزه‌ها تشخیص دهیم و چنان‌چه مسئله حل نشود، پیامدهایی دارد که آن را آسیب می‌گویند و با مسئله متفاوت است.
استاندار مرکزی افزود: امسال کانون تمرکز دولت سیزدهم واکسیناسیون و مقابله با کووید ۱۹ بود که با همکاری مردم، دستگاه‌های اجرایی و شبکه بهداشت، توفیق‌های خوبی کسب شد.
استاندار مرکزی گفت: یکی از بهترین تولیدکنندگان واکسن کشور شرکت رازی است که هنوز نتوانسته واکسن خود را به صورت گسترده وارد بازار کند، چون تقاضا جدی وجود ندارد.
مخلص‌الائمه افزود: زحمات زیادی برای فرهنگ سازی تزریق واکسن کشیده شده و نوبت سوم واکسن در حال انجام است تا اوج جدی بازنگردد و شرایط کشور عادی شود.
وی اظهار داشت: کانون هدف دولت در سال ۱۴۰۱، رشد اقتصادی است و انشالله با تحقق این هدف، بسیاری از مشکلات کشور مردم برطرف می‌شود.
استاندار مرکزی گفت: دولت در سال آینده رشد اقتصادی هشت درصد را هدفگذاری کرده که فعالیت گسترده‌ای درجای جای کشور شکل می‌گیرد.
مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی فقط قطب صنعتی پتروشیمی و پالایشگاه نیست بلکه مهد صنعت و کشاورزی به شمار می‌رود که ظرفیت‌های خوبی دارد.
وی اظهار داشت: اقتصاد استان مرکزی محدود به چند صنعت و شهرستان نمی‌شود و باید در فضای اقتصادی پیش بینی شده قرار گرفت.
استاندار مرکزی گفت: باید تلاش کرد اقتصاد کشور به اقتصاد نفتی بازنگردد و برای حصول این هدف، برنامه ریزی پیش بینی شده است.
مخلص‌الائمه افزود: حدود ۸۷ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها باید اعتبار ۲۰ ساله کشور هزینه شود و برخی طرح‌های نیمه کاره به مطالبه تاریخی تبدیل شده و کیفیت خود را از دست داده است.
وی اظهار داشت: مردم نیاز به توجه مسئولان و شنیده شدن مشکلاتشان دارند و حتی اگر توان رفع مشکل مردم وجود ندارد با صمیمیت با مردم برخورد شود و مردمداری سرلوحه امور قرار گیرد.
استاندار مرکزی گفت: ظرفیت‌های شهرستان خنداب از مشکلات آن بیشتر است با همدلی، تلاش جهادی، همراهی مردم و مسئولان می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.
مخلص‌الائمه افزود: نباید کارهای خود را در انتظار نظام اداری نامناسب گذاشت زیرا بورکراسی مانع پیشرفت است و باید با تفویض اختیار به این مهم کمک کرد،دستگاه‌های اجرایی باید با نگرش جهادی مشکلات مردم را رفع کنند
در پایان این آیین مجید گازری به عنوان فرماندار خنداب معرفی و از خدمات حسن خزایی پور قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار