نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:ارائه آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی مصداق استقلال و خودکفایی کشور است.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 17 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک افزود: مهارت‌آموزی و دانش فنی کلید رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است که باید در تمامی لایه‌های مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآورشد: توسعه اقتصادی و تحقق منویات اقتصادی رهبر معظم انقلاب نیازمند جهش مهارتی در به‌ کارگیری استعدادها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های کشور است و مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: نگاهی گذرا به برخی کشورهای توسعه یافته جهان نشان می‌دهد که این کشورها، بخش عظیمی از دستاوردهای توسعه اقتصادی خود را مدیون تقویت اشتغال زایی به ویژه از طریق ارتقای آموزش‌های مهارتی بوده‌اند که این مهم در کشور ما نیز باید از سوی مسئولان امر جدی گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و علمی دارد که دانشگاه‌های استان وظیفه دارند با ارائه آموزش‌های مهارتی و دانش فنی به بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی تحول عظیمی در فرآیند تولید استان ایجاد کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی مصداق استقلال و خودکفایی کشور است و امروز آحاد مردم و مسئولان وظیفه دارند با این رویکرد ارزشمند برای حل مشکلات کشور و ساختن آینده میهن اسلامی نقش‌آفرینی کنند.
وی اظهار داشت: نقص الگوی کشت و شیوه‌های نادرست آبیاری از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی است که وزارتخانه مربوطه وظیفه دارد نسبت به اصلاح این چالش‌های مهم برنامه‌ریزی کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: دولت سیزدهم وظیفه دارد نسبت به همسان‌سازی حقوق و رتبه‌بندی معلمان و پرستاران که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، توجه ویژه داشته باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه مردم نیز باید به مشکلات و کمبود منابع دولت توجه داشته باشند، توضیح داد: فروش نفت کشورمان در شرایط عادی روزانه ۲ میلیون ۶۰۰ هزار بشکه است اما اکنون به دلیل اعمال تحریم‌ها این مهم امکان‌پذیر نیست و دولت بودجه سال آینده را با فروش حدود یک میلیون بشکه تنظیم کرده و آحاد مردم باید کمک کنند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.
وی اضافه کرد: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون شهدای بسیاری برای حفط عزت و استقلال کشور فدا کرده و نمی‌تواند به خواسته‌های استکبار جهانی تن داده و دست گدایی به سمت دشمنان دراز کند بنابراین همگان باید در کنار یکدیگر با در نظر گرفتن شرایط دولت برای حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش کنند.
امام جمعه اراک گفت: در جریان مذاکرات همه طرف‌های ایران باید حقوق ملت ما را به رسمیت شناخته و با وجود اینکه کشور ما زیر نظر آژانس فعالیت دارد، باید امکان استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌ای فراهم باشد چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، ما به هیچ عنوان به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و نیستیم اما حق استفاده از این ظرفیت برای تولید دارو و دیگر بخش‌های علمی و تحقیقاتی باید برای ما محفوظ باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: اسرائیل جنایتکار و مزدورانش در منطقه نباید به مسئله مذاکرات ایران دامن بزنند و از طرفی هم آمریکا و دیگر طرف‌های ایران نیز نباید تحت تاثیر ادعاهای بی اساس آنها قرار گیرند.
وی نسبت به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز هشدار داد و گفت: تمامی فعالان حوزه مرغداری و دامداری باید نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند و کمک کنند تا با رعایت اصول بهداشتی این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خصوص آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به خصوص اراک نیز گفت: این چالش به دلایل مختلفی همچون وارونگی دما، کمبود بارش‌ها و مصرف مازوت در نیروگاه‌ها ایجاد می‌شود اما مردم باید توجه داشته باشند که حذف مازوت از سوخت نیروگاه منوط به تخصیص گاز برای آنها است که این مهم به سختی میسر می‌شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز گفت: حوزه و دانشگاه پس از انقلاب اسلامی همواره رسالت عظیمی را ایفا کرده‌اند و نقش آن‌ها در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، موفقیت‌های علمی و توسعه فکری جامعه غیرقابل انکار است.
وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و آغاز ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه (س) و سبک زندگی ایشان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار