آقای مزیکی مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان گفت:«در هشت ماهه اول سال جاری رقم ۶۱۷ میلیارد تومان عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری اراک پرداخت شده است. از این رقم ۲۱۰ میلیارد آن فقط در آبانماه امسال به حساب شهرداری اراک واریز شده است.»
کد خبر: ۱۰۱۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 15 December 2021

 

قانون مالیات ارزش افزوده آنقدر مترقی! است که مردم برای استفاده از توالت و دفع فاضلاب هم ارزش افزوده می پردازند! و حتی مردگان هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف نیستند!

وقتی قانون ارزش افزوده با این شرایط من درآوردی اجرا شود، دیگر نباید از شهرداری سئوال کرد که این پولهای بادآورده را چگونه و در کجا هزینه کرده است؟!

قطعاً بهره مردم از مالیات ارزش افزوده ناچیز است، اما شهرداری‌ها بدون پاسخگو بودن، از این سفره بدون زحمت، ارتزاق می کنند! و با اینکه حقوقشان را از جیب فقیرترین افراد دریافت می‌کنند، اما مردم به سهولت قادر به اخذ حق خود از شهرداری نیستند!

بر اساس بخشنامه های وزارت کشور، اعضای شورای شهر ماهیانه حداقل ۱۲ میلیون و مدیران شهرداری بالای ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان حقوق از محل مالیات بر ارزش افزوده (بصورت غیر مستقیم از جیب مردم) دریافت می کنند! ولذا روا نیست که مردم از محل هزینه کرد ۶۱۷ میلیارد تومان بی خبر باشند.

باید شهردار و اعضای شورای شهر نسبت به هزینه کرد مبلغ فوق به مردم پاسخگو باشند، چرا که مردم برای خرید روزانه و حتی دفن اموات خود (به غیر از محصولات کشاورزی) اجباراً مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند!

شایان ۲۲ آذر ۱۴۰۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار