نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: موضوع مهدویت باید به جریان مهم گفتمانی در بالاترین سطوح علمی تبدیل شود تا بتوان با همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها زبان مشترکی در این زمینه ایجاد کردکه پاسخگوی سوالات مطرح شده نسل جوان باشد.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 14 December 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان مرکزی، افزود: گفتمان‌سازی برای فرهنگ مهدویت نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی و حوزه‌های علمیه کشور است.
وی ادامه داد: فراگیر شدن شور وشوق انتظار در جامعه وگرایش گروه‌های مختلف اجتماعی به ویژه اقشار فرهیخته وتحصیل‌کرده به مباحث مهدویت، ضرورت پرداختن عالمانه ومتناسب با خواست ونیاز گروه ها واقشار مختلف اجتماعی به این مباحث را دو چندان ساخته و اقشار فرهیخته به خصوص اساتید دانشگاه، طلاب، روحانیون و حوزه‌های علمیه را سنگین می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: مبلغان فرهنگ مهدوی وظیفه دارند با گشودن زوایای جدید در این راستا وپرداختن به موضوعات مختلف اجتماعی از منظر فرهنگ انتظار، ارایه این گونه مطالب را از نظر محتوا و قالب دچار تحول کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: هرگونه فعالیتی که با هدف ترویج معارف اهل بیت(ع)، گسترش فرهنگ امامت و ولایت در جامعه و تعمیق عشق و ارادت مردم به خاندان رسالت صورت گیرد مورد رضایت خداوند است و موجب نزول خیرات و برکات در زندگی انسان می‌شود و باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.
وی در ادامه سخنانش به برخورد قاطعانه با فساد در لایه‌های مدیریتی کشور تاکید کرد و گفت: عدالت‌محوری و پاکدستی در مدیریت جامعه اسلامی از موازین دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) است و باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.
امام جمعه اراک اضافه کرد: پرهیز از مصرف‌گرایی، افزایش بهره‌وری و مشارکت همگانی در توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور وظیفه عمومی آحاد مردم و مسئولان است وباید مورد توجه قرار گیرد.
در این آئین احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان مرکزی صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار