وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامدارکارت برای رفع مشکل و تامین نهاده مورد نیاز دامداران از هفته جاری با سقف ۵۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال و با سود ۱۱ درصد در اختیار دامداران مناطق روستایی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 13 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید «جواد ساداتی‌نژاد» در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزارشد ، یادآوری شیوع ویروس آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک، ادامه داد: تالاب میقان اراک زیستگاه بین‌المللی پرندگان مهاجر است که امسال از جمله کانون‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کشور تلقی شده و باید تمام پروتکل‌ها برای مهار این ویروس و جلوگیری از گسترش سرایت آن با دقت و حساسیت لحاظ شود.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به‌صورت روزانه ارتباط دارند باید رصد و پایش قیمت اقلام در این حوزه به‌صورت روزانه باید در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار گیرد.
ساداتی‌نژاد با یادآوری آغاز توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در کشور گفت: باید به‌سرعت زیرساخت‌های بازارگاه، توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی در استان مرکزی نیز فراهم شده و همانند توزیع هوشمند نیاز است که بازرسی و نظارت بر محصولات کشاروزی و غذایی با شاخص‌های هوشمند انجام شود.
وی، کمبود نیرو و خودرو در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای نظات و کنترل محصولات کشاورزی را یادآور شد و افزود: نیاز است استانداری مرکزی برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی از امکانات هر دستگاه یک خودرو را به‌صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار دهد.
وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: بر اساس توافق‌ انجام شده با سازمان صمت باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شود.
ساداتی‌نژاد با یادآوری انباشت دام پرواری در استان مرکزی، گفت: در راستای رفع این معضل، سازمان پشتیبانی امور دام باید طبق توافق خرید تضمینی را انجام دهد.
وی اضافه کرد: نهاده‌های دامی به‌طور ۱۰۰ درصدی فقط به واحدهای پرورش دام صنعتی و طیور تخصیص داده می‌شود و بخش دام روستایی و عشایری فقط این اقلام را به‌عنوان کمک نهاده دریافت می کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت‌گذاری خارج شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: قرارگاه امنیت غذایی استان به کانونی برای پایش مشکلات بخش کشاورزی و تولید تبدیل شده است.
«حسن میرزاخانی» افزود: باوجود همکاری مناسب سازمان صمت، کمبودهایی به ویژه در زمینه خودرو برای نظارت هرچه بیشتر بر قیمت محصولات کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی وجود دارد و با وجود حمایت‌های استانداری در این زمینه نیاز است که برای رفع مشکل تصمیم سازی در سطح کلان دنبال شود.
وی حمایت از سازمان جهاد کشاورزی برای نظارت و کنترل قیمت محصولات کشاورزی را از برنامه‌های استانداری مرکزی اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات در سال جاری، تخصیص اعتبار برای اجرای این طرح به سازمان جهاد کشاورزی استان در سال آتی در دستور کار قرار دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی کمبود نهاده مورد نیاز دامداران را از جمله مشکلات دامداران عنوان کرد و افزود: ۴۳ هزار تن نهاده به‌صورت ماهانه در این استان مورد نیاز است و ماهانه ۱۳ هزار تن از این اقلام در استان توزیع می‌شود.
میرزاخانی ادامه داد: بازار مرغ و تخم و مرغ استان مرکزی از وضعیت پایداری برخوردار است و مرغ گرم با قیمت پایین‌تر از مصوب در استان توزیع می‌شود.
وی یادآورشد: به منظور عبور از معضل انباشت دام پرواری نیاز است تسریع در خرید و ذخیره‌سازی گوشت در دستور کار سازمان پشتیبانی امور دام قرار گیرد.
رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی هم گفت: از ۲۸ آبان امسال تاکنون ۲۰۰ نشست از سوی قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی شده‌است. «علی صفری» افزود: تنظیم بازار، بررسی وضعیت تولید مرغ، جوجه‌ریزی، بررسی مشکلات گلخانه‌داران صادرکننده فلفل، مدیریت توزیع نهاده‌ها، کشاورزی قراردادی و کاداستر اسناد کشاورزی از جمله مواردی است که در این نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌ است.
وی ادامه داد: ۲۰ تیم گشت بازرسی نظارت کنترل قیمت محصولات کشاورزی را در استان مرکزی برعهده داشته و افزایش این تیم‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار