رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: درباره «امیکرون» اطلاعات کمی وجود دارد و باید در انتظار تجربه کشورهایی بود که این سویه را تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 05 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه مدیریت بیماری کرونای استان افزود: نوع جهش یافته این ویروس که اخیرا با سرعت زیاد در کشورهای مختلف در حال چرخش است، دیر یا زود وارد کشور و استان ما نیز خواهد شد.
وی یادآورشد: با ممارست در رعایت پروتکل های بهداشتی و ترغیب بیشتر واکسن گریزها و سرعت بخشیدن به ایمن سازی جامعه با واکسیناسیون می توان از شدت صدمات و خسارات این موج احتمالی نیز کاست.
وی تاکید کرد: یک میلیون و ۹۲ هزار نفر در استان مرکزی نوبت اول واکسن کرونا را در استان دریافت کرده‌اند و ۹۲۱ هزار ۱۰۴ نفر نیز نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.
دکتر جمالیان افزود: ۷۶ درصد جمعیت استان دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۲۸ هزار و برای ۵۸۰ نفر هم نوبت یادآور تزریق شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: ابتلا جمعیت در رده سنی پنج تا هشت سال سن در استان مرکزی به کرونا با بازگشایی مدارس کاهش داشته و جای هیچ نگرانی از حضور دانش‌آموزان در مدارس از سوی خانواده‌ها نیست.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم رعایت و دقت در اجرای پروتکل های بهداشتی گفت: برخی مدارس در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند که برای رسیدن به وضعیت پایدار نیاز است تا همکاری و حساسیت‌ها پررنگ تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار