فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: سه هزار و ۸۳۰ متر مربع از اراضی ملی روستای خانه میران شهرستان اراک با حکم قضایی رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 01 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ «منصور بهزاد نیا» افزود: این اراضی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به‌صورت ساخت ویلا و غرس نهال تصرف شده بود که در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج به بیت المال بازگردانده شد.
وی ادامه داد: اراضی تصرف شده در روستای خانه میران اراک پارسال از سوی ماموران گشت و مراقبت یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شناسایی و با گذر مراحل قضایی از دست متصرفان غیرقانونی خارج و به نماینده منابع طبیعی این شهرستان تحویل شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: این اراضی از سوی سه گروه متشکل از ۱۸ نفر از ماموران نیروی انتظامی شهر سنجان، ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و شهرستان اراک از دست متصرفان خارج شده است.
سرهنگ بهزادنیا از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ (سامانه امداد جنگل و مرتع) به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار