شهردار اراک گفت: اولین مجوز و پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو، به زودی صادر می شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 30 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کریمی عصر دیروز در هجدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر، درباره تعیین تکلیف اراضی ۹۰ هکتاری گردو، گفت: هفته گذشته در جلسه با نمایندگان مالکین ۹۰ هکتاری گردو ، موضوع این اراضی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در جلسه، این موضوع مطرح شد که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور که طرح خاصی برای این اراضی دارد، مالکین را موظف کرده برای تملک و اجرای این طرح، ۶۵ درصد اراضی را به شهرداری واگذار کنند.
وی تاکید کرد: تاکنون ۷۳ پلاک اراضی ۹۰ هکتاری گردو با شهرداری توافق کردند که ۶۵ درصد از اراضی را به شهرداری واگذار کنند و ۳۵ درصد باقی مانده سهم مالک باشد بنابراین با قبول این موضوع توسط مالکین، به زودی اولین مجوز و پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو صادر می شود.
شهردار اراک درباره پروژه تقاطع غیرهمسطح صیدی هم گفت: طی جلسه با مدیران شرکت آذرآب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، مشکل بلوک های فلزی عرشه راستگرد پروژه رفع و طبق قولی که به شهروندان داده بودیم، عملیات حمل بلوک ها به محل پروژه، روز گذشته هفتم آذر ماه انجام و امید می رود تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.
وی درباره پروژه سردار مقاومت هم گفت: امید می رود با مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان آذر ماه سال جاری، شاهد بهره برداری از زیرگذر پروژه سردار مقاومت خواهیم بود.
شهردار اراک درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: از آنجا که نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مورد تاکید شورا و شهرداری می باشد بنابراین در حال پیگیری برای اخذ وام ۶۰ میلیارد تومانی از بانک ها برای نوسازی اتوبوس ها و اخذ وام ۱۰۰ میلیونی مختص به رانندگان تاکسی های فرسوده، برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اراک هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار