رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی در بازار از مزرعه تا سفره مردم بعهده جهادکشاورزی است.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 30 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس علی صفری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی افزود:در بخش محصولات کشاورزی و مرغ سازمان جهادکشاورزی پاسخگوی تمام مشکلات ایجاد شده در بازار خواهد بود.
وی گفت: با دستور وزیر جهادکشاورزی قرارگاه امنیت غذایی تشکیل شده و قائم مقام وزیر بعنوان رئیس این قرارگاه منصوب شده است.
وی افزود: این قرارگاه نیز در استانهای کشور آغاز به کار کرده و وظیفه اصلی آن حل تمامی مشکلات با قید فوریت در بحث محصولات غذایی در کشور و استان می باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: تشکلهای بخش کشاورزی و در شهرستانهای استان ادارات جهادکشاورزی نقش اصلی این قرارگاه را خواهند داشت و باید به جدیت مسائل آنرا دنبال کنند. وی اضافه کرد: یکی از مباحث مهم این قرارگاه ایجاد ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی است.
وی یادآورشد: وظیفه اصلی سازمان جهادکشاورزی ایجاد امنیت غذایی در بحث محصولات کشاورزی است.
مهندس صفری گفت: قرارگاه امنیت غذایی استان به ریاست رئیس سازمان جهادکشاورزی و معرفی اعضاء از بدنه سازمان و تشکلهای بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: قرارگاه امنیت غذایی در استان مرکزی کانون تصمیم گیری و رفع مشکلات در بخش کشاورزی است.
مهندس صفری گفت: جهادکشاورزی استان مرکزی بعنوان اولین استان کشور گشت تنظیم بازار محصولات کشاورزی را راه‌اندازی کرده که در سنوات گذشته بعهده سازمان صمت بوده که از این پس مسئولیت نظارت بر تنظیم کالاها و محصولات کشاورزی در بازار به جهادکشاورزی استان واگذار شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: یکی از موضوعاتی که در قرارگاه امنیت غذایی مطرح شده بحث خرید دام زنده میباشدT در این راستا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی صورت گرفته که در حال اجراست.
وی افزود: خرید دام حتی بصورت کم باعث شکستن قیمت‌ها و در نتیجه کمک به سبد معیشت مردم میشود.
وی در خصوص کشاورزی قراردادی و با اشاره به ارزیابی وزیر جهادکشاورزی از سازمان‌ها با کشاورزی قراردادی می‌باشد، گفت: سازمان تعاون روستایی و صنایع تولیدات گیاهی عهده‌دار برنامه‌های کشاورزی قراردادی هستند که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ضریب کشاورزی قراردادی از یک درصد تا پایان سال ۱۴۰۴ به بیست درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار