رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد موتاسیون ها یا جهش های فراوان در نوع آفریقایی"اومیکرون" جدی ترین نگرانی را در پی داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 29 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در طبقه‌بندی انواع کرونا ویروس نوعی که با افزایش قابلیت انتقال، عفونت یا مقاومت در برابر واکسن‌ها همراه باشد در گروه سویه‌های نگران‌کننده قرار می‌گیرد و سازمان جهانی بهداشت سویه B.۱.۱.۵۲۹ ویروس کرونا را به‌ عنوان سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی کرد و آن را اومیکرون (Omicron) نامید.
وی یادآورشد: در چهار سویه نگران کننده ویروس کرونا، نوع آفریقایی یا «بتا» از دیگر سویه‌ها مقاومت بیشتری نسبت به واکسن داشتند و اکنون این دغدغه وجود دارد که آیا این مقاومت در جهش جدید «اومیکرون» افزایش یافته‌ است.
وی تاکید کرد: تعداد بیش از ۳۰ جهش در این نوع سویه مشاهده شده که سبب نگرانی جدی جامعه علمی دنیا شده و به همین دلیل این واریانت مورد توجه جدی قرار گرفته است.
دکتر جمالیان ادامه داد: اکنون خیلی زود است که جامعه علمی به آن پی ببرند که این واریانت چه تاثیری دارد، به عبارتی موضوعاتی مانند افزایش بیماری زایی، مقاومت آن نسبت به واکسن و جزئیاتی از این قبیل، هنوز به صورت واضح مشخص نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون علایم بالینی خاصی که براثر ابتلا به این سویه جدید بروز پیدا کند، گزارش نشده است، احتمال دارد در اومیکرون مانند سویه دلتا تعدادی از مبتلایان بدون علامت باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار