مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: خدمات کمیته امداد برای افراد مستعد توانمندی زماندار است.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 28 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی ، با بیان اینکه ۴۶ هزار و ۴۷۱ خانوار در قالب ۸۳هزار و ۶۵۸ نفراز حمایت‌های کمیته امداد استان بهره مند هستند، افزود: در سال جاری ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از حمایت این نهاد خارج و ۲هزار و ۵۱۱ نفر توانمند شده‌اند وامسال ۱۰ هزار و ۹۰۰ نیازمند ورودی کمیته امداد استان است.
وی ادامه داد: از این تعداد افراد تحت حمایت کمیته امداد ۳۸ درصد به دلیل فوت سرپرست، ۲۸درصد کارافتادگی، ۱۸درصد تبصره ۱۴ و رفع فقر مطلق، ۳درصد بیماری سرپرست، ۱۲درصد طلاق و میزان باقی‌مانده به دلایلی نظیر زندانی بودن سرپرست یا بدسرپرستی هستند.
وی آمار دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد در استان را ۷هزار و ۲۱۹نفر و آمار ثبت‌نامی‌ها را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه این نهاد از ۸۹۵دانشجو نیز حمایت می‌کند، افزود: همچنین تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد هزار و ۶۶۲ نفر است که سرانه پرداختی آنان توسط خیرین و حامیان به دو برابر سال گذشته رسیده است.
وی ادامه داد: تعداد محسنین تحت حمایت نیز ۲۷۸۱ نفر است که سرانه پرداختی به آنان از ۲۲۰ هزارتومان در سال گذشته به ۴۶۴هزارتومان رسیده است.
مؤمنی اضافه کرد: در سال جاری کمک‌های مردمی ۲۰۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در ۸ ماه گذشته ۲۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان مرکزی دریافت شد. همچنین مبلغ ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۸ ماهه سال جاری به صورت نقدی در طرح اکرام و محسنین به حساب‌خانوارهای تحت حمایت واریز شد.
وی با بیان اینکه هرماهه ۱۸ میلیارد تومان مستمری به خانوارهای تحت حمایت تعلق می‌گیرد، اعلام کرد: در ۸ ماه گذشته ۳۲میلیارد زکات نقدی و ۹ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان صدقات و ۱۱۰ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بود.
وی اضافه کرد: ۳۰۵ نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه هستند، همچنین افرادی که ازدواج دوم نیز داشته باشند مشمول این طرح می‌شوند،همچنین هزار و ۶۶۸مسکن توسط کمیته امداد و خیرین درحال ساخت است که ۲۰۱ واحد تحویل داده شده و ۴۸۱ مسکن نیز به زودی افتتاح می شود؛ ۴۳۲ مسکن نیز در شهرک مهاجران درحال ساخت است و در حال تلاش برای دریافت اعتبارات مسکن ملی هستیم. ۳۹۲ مسکن نیز در طرح تعمیر مسکن مددجویان مرمت شده است که هزار میلیارد هزینه داشته است و ۵۲درصد از این مبلغ از اعتبار کمک‌های مردمی هزینه شد.
به‌گفته مؤمنی تحویل ۵۰۰ دستگاه تولید انرژی خورشیدی پنج کیلو وات ویژه مددجویان استان پیش‌بینی شده که ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای آن در نظر گرفته شده و همچنین ۲۵۰ دستگاه تولید انرژی پاک دهه فجر امسال در استان بهره‌برداری می‌شود که اکنون برای ایجاد ۱۰۰ دستگاه قرار داد منعقد و ۱۰ دستگاه تولید برق در استان نیز به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار