معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نظارت ویژه بر اماکن آموزشی این استان در دستور کار بازرسان بهداشتی قرار دارد و همکاری کمرنگ مدارس در این راستا، تخلف است.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 28 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در این مکان‌ها تکلیف است و کادر آموزشی و مدیریتی مدارس باید با بازرسان بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند.
وی ادامه داد: مدارسی که از حضور و ورود بازرسان بهداشتی که کارت شناسایی دارند جلوگیری کنند مشمول برخورد قانونی خواهند بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآورشد: همچنین بازرسان بهداشتی این استان باید با همراه داشتن کارت شناسایی از مهدهای کودک استان بازدید کرده و جلوگیری از ورود آنان تخلفآشکار است.
اکرمی گفت: حضور معلمان بدون استفاده از ماسک در کلاس‌های درس ممنوع است و بازرسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی در صورت مشاهده افراد متخلف باید به مدیر مدرسه اعلام کنند تا با آنان برخورد اداری شود.
وی ادامه داد: مسئولیت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با مدیر است و در صورت مشاهده هرگونه سهل‌انگاری باید پاسخگو باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، خمین و ساوه باید فهرستی از بازرسان محیط را به آموزش و پرورش استان اعلام کنند و این اسامی در اختیار مدارس قرار گیرد تا در صورت مراجعه آنان با استفاده از کارت شناسایی بستر بازرسی میدانی مهیا باشد.
اکرمی با یادآوری شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، گفت: این سویه جدید نگرانی‌هایی را برای جامعه بین‌الملل از جمله ایران ایجاد کرده و این نگرانی باید برای افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به مردم منعکس شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ هزار واحد آموزشی در این استان وجود دارد و این اداره کل از بازرسی بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از این واحدها استقبال می‌کند.
«بهرام حسین آبادی» افزود: با توجه به اینکه امکان سوءاستفاده برخی افراد برای ورود غیرمجاز به واحدهای آموزشی استان مرکزی به‌عنوان بازرسان بهداشتی وجود دارد می‌طلبد این افراد کارت شناسایی خود را برای ورود به این واحدها همراه داشته‌ باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار