معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز طرح نظارت‌های سرزده بر تاسيسات گردشگری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 28 November 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، سید حسن حسینی افزود: در راستای اجرای دستور وزیر میراث فرهنگی، با موضوع بازدیدهای سرزده اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی انجام شده و این طرح در حال اجرا است و بازرسی‌های سرزده از تاسیسات گردشگری و موزه‌های استان به منظور نظارت بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نرخ گذاری، فنی و تجهیزاتی و رعایت تمامی موارد قانونی انجام می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: این تیم نظارتی متشکل از کارشناسانی از اداره کل میراث‌فرهنگی، استانداری، شرکت پخش و پالایش، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد اقامه نماز هستند که روز گذشته تاسیسات گردشگری در محور اراک دلیجان بازدید شد.
حسینی با اشاره به اینکه این بازدیدهای سرزده با هدف افزایش نظارت، احیای حقوق عامه، حفظ حقوق شهروندی و ارتقا کمی و کیفی ارائه خدمات به ارباب رجوع است افزود: در این بازرسی‌ها دو مورد اخطار و یک تذکر کتبی درنحوه رعایت دستورالعمل‌های بهدا‌شتی داده شد و بررسی و کاستی‌ها به تاسیسات گردشگری گوشزد شد.
او ادامه داد: نظارت‌ها شامل صدور تذکر، اخطار و تعلیق واحدها می‌شود و در مراحل بعدی در صورت تکرار موجب تعطیلی تاسیسات گردشگری متخلف می‌شود، البته واحدهایی که قوانین را رعایت می‌کنند، تشویق خواهند شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید به اینکه این استان همواره محل عبور گردشگران و مسافران بوده است، یادآور شد: با توجه به بهبود وضعیت کرونا و افزایش سفرها، نظارت بر تاسیسات گردشگری در راستای فراهم‌ کردن اطمینان‌ خاطر مسافران، زائران و گردشگران از سفر ایمن و بی‌دغدغه در اولویت قرار دارد.
حسینی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر خدمات لازمه اعتمادسازی در صنعت گردشگری است ادامه داد: همچنین بازدید سرزده شبانه از تمامی سفره‌خانه‌های سنتی نیز در حال انجام است و به واحدهای تحت پوشش رعایت تمامی پروتکل‌ها ابلاغ می شود.
او اضافه کرد: استان مرکزی دارای ۱۶ هتل، ۶۰ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۰ رستوران بین راهی، ۱۲ مجتمع تفریحی و پذیرایی، ۲۳ واحد بوم‌گردی است که آمادگی لازم به‌منظور میزبانی از سفرهای نوروزی را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار