مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:علیرغم صرف هزینه های متعدد در کشور در برای تحصیلی جوانان به دلیل وجود زیرساخت های لازم همه ساله شاهد خروج گسترده سرمایه های علمی کشور هستیم و این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری نیز مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،بهرام حسین آبادی در نشست اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش این استان با نماینده مردم شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهاجرت نخبگان از کشور افزود: طی بررسی های بعمل آمده به طور میانگین در روز ۳ نفر برای تأیید مدارک تحصیلی خود برای ارائه به دارالترجمه به آموزش و پرورش استان مرکزی مراجعه می کنند که به طور میانگین در سال بالغ بر یک هزار نفر می شود که این رقم در سطح کلان کشور بسیار نگران کننده است.
وی گفت: تلاش برای حفظ حریم نظام تعلیم و تربیت مانع از تحقق کامل مطالبات فرهنگیان شده است.
وی افزود: از اسفندماه ۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا نظام آموزشی کشور ما نیز به تبع سایر کشور متأثر از تبعات منفی این ویوروس ناخوانده مجبور به تعطیلی کلاس های درس شد، این در حالی است که در این مدت شاهد تلاش بی وقفه معلمین استان در راستای استمرار آموزش دانش آموزان در بستر فضای مجازی بودیم و به حق توانستند شعار آموزش تعطیل نیست را محقق سازند.
وی در ادامه مدرسه را کانون تربیت دانست و گفت: تمامی آحاد جامعه بر نقش الگویی معلم در ابعاد مختلف زندگی افراد صحه می گذارند و با تعطیلی مدارس شاهد تغییرات گسترده در سبک زندگی افراد بودیم لذا باید در زمینه ارتقا شأن و منزلت معلیمن همواره تلاش کرد زیرا تا زمانی که معلم نسبت به مسائل تربیتی و آموزشی دانش آموزان واکنش نشان دهد می توان به سلامت فردای جامعه امیدوار بود اما چنانچه با افزایش دغدغه های زندگی معلمین، در این امر به بی تفاوتی برسند باید نگران بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: تلاش معلمین برای حفظ حریم و حرمت نظام تعلیم و تربیت همواره مانع از تحقق کامل مطالبات همکاران فرهنگی شده است و نمونه باز آن را در دیدار اخیر نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم.
حسین آبادی در ادامه با اشاره به مقوله پرداخت حقوق فرهنگیان در استان مرکزی گفت: متوسط دریافتی یک معلم بنا بر اسناد موجود با کسر کسورات قانونی ۶۰ میلیون ریال در ماه است اما با احتساب سایر کسورات که در حقوق منظور نمی شود یک معلم ماهانه با مبلغ ۳۰ میلیون ریال حقوق امورات زندگی خود را سپری می کند که با توجه به وضعیت تورم موجود این رقم اصلا قابل قبول نبود و منجر به ایجاد نارضایتی در بین همکاران شده است.
وی سپس به مقوله آسیب های اجتماعی در جامعه پرداخت و افزود: مسیر درمان این آسیب ها از آموزش و پرورش عبور می کند بنابراین باید به نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه ای داشت چرا که در حال حاضر با سیطره فضای مجازی و طی دو سال اخیر با شیوع کرونا شاهد گسترش آسیب های آن بودیم.
حسین آبادی یادآورشد: تلاش ما همواره بر بسط و توسعه عدالت آموزشی و ممانعت از ترک تحصیل کودکان و نوجوانان بوده است. چرا که باور داریم با پوشش تحصیلی فراگیر و توجه به مناطق برخوردار می توانیم شاهد نتایج اثر بخش آن باشیم که نمونه آن را در مجتمع دیز آباد شهرستان خنداب و موفقیت دانش آموزان این مجتمع آموزشی در کسب ۴ عنوان برتر کشور در جشنواره فیلم کشوری مدرسه شاهد بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار