فرمانده انتظامی استان از دستگیری چهار نفر اعضاء باند پولشویی از طریق قاچاق سوخت با هوشیاری پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار"حسن مفخمی شهرستانی افزود:حدود ۲۰ میلیارد ریال سود نامشروع حاصل ازقاچاق سوخت کشف شد.
وی یادآورشد: در ادامه روند مبارزه همه جانبه با قاچاق سوخت و سود ناشی از این پدیده شوم ماموران پلیس امنیت اقتصادی در تحقیقاتی گسترده از فعالیت مستمر دو نفرکه هم اکنون در زندان بسر می برند در زمینه قاچاق سوخت در کشور مطلع شدند و با توجه به گستردگی موضوع، با تشکیل تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با آغاز تحقیقات کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مشخص شد دو نفر راننده که هم اکنون به جرم قاچاق سوخت در زندان بسر می برند طی دو سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ سرویس نفت سفید قاچاق را از استان های مرزی بارگیری و به داخل کشور حمل کرده اند
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۹میلیون لیتر نفت سفید از طریق این دو راننده متهم از شهرهای مرزی جابجا شده است ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیس احتمال گستردگی موضوع و وجود جرایم پولشویی در پشت پرده این قاچاق مشهود بود که تحقیقات از متهمان به صورت علمی و تخصصی آغاز شد.
این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی پلیس، رانندگان متهم اذعان کردند مالک اصلی سوخت های قاچاق با وعده مبالغ بالا به این دو راننده از آنها در خواست می کرده که در صورت دستگیری در حین جابجایی سوخت قاچاق خود را به عنوان مالک معرفی کرده و اسمی از مالک اصلی نبرند که در قبال این اقدام از این راننده ها حمایت کرده و آنها را آزاد خواهد کرد.
سردار" مفخمی شهرستانی" اضافه کرد: در ادامه اظهارات متهمان مشخص شد متهم اصلی پس از دستگیری اين دو راننده آنها را به حال خود رها کرده و بر خلاف وعده هیچ گونه حمایتی از این افراد نکرده است.
وی با اشاره به شناسایی دو نفر از متهمان اصلی در ادامه روند رسیدگی به این پرونده افزود: در عملیاتی این دو متهم که عاملان اصلی سوخت قاچاق بودند دستگیر و به حدود ۲۰ میلیارد ریال پولشویی از طریق سوخت قاچاق طی دو سال گذشته اعتراف کردند و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار