هوای کلانشهر اراک روز شنبه در وضعیت ناسالم است و تنفس این هوا برای گروه‌های سنی حساس زیان‌بار است.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی و به نقل از امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک شبانه‌روز اخیر به عدد ۱۲۴ رسید که نشانگر شرایط هشدار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۹ صبح امروز (شنبه) به ۱۴۴ رسید که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.
وی یادآورشد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند به ۸۵ و در ساوه به ۹۵ رسید که بیانگر کیفیت هوای سالم است.
وی تاکید کرد: آلاینده مسئول ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون و علت آلودگی پدیده وارونگی دما و افزایش آلاینده‌های جوی است.
وی یادآور شد: اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است و این در حالی است که شیوع کرونا و تکمیل ظرفیت تخت ها و استهلاک شدید دستگاه ها و تجهیزات پزشکی را به شدت بالا برد و در روزهایی که هوا آلوده است میزان مراجعین به مراکز درمانی بالا می رود و ممکن است در ارائه خدمات به شهروندان خلل ایجاد کند.
دکتر جمالیان از مردم خواست تا جای ممکن از منزل خارج نشوند و اگر مجبور به خروج شدند با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مصون ماندن از کرونا، اقدامات حفاظتی در برابر آلودگی هوا نظیر ماسک و خوردن شیر را نیز در برنامه های خود بگنجانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار