معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹داروخانه ای که تخلف کرده اند ،در انتظار حکم دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی هستند.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: در هشت ماهه ابتدایی امسال بیش از ۶۳۵ مورد بازدید از داروخانه های استان مرکزی صورت گرفته است که از این تعداد برای ۹۰ نفر از موسسین و مسئولین فنی، تذکر کتبی صادر و ۹ داروخانه نیز برای صدور رای به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه و تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی یادآورشد: بازدید و بازرسی ها بیشتر در ساعات غیر اداری و شیفت های کاری عصر و شب داروخانه ها انجام می شود و علاوه بر بازرسی داروخانه های خصوصی، از بخش خدمات دارویی بیمارستان های تابعه دانشگاه نیز بازدید صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: عدم حضور به موقع مسئول فنی در داروخانه و عدم رعایت ساعات فعالیت داروخانه، بیشترین تخلفات مشاهده شده در سالجاری بوده است.
دکتر علیمرادیان ادامه داد: هم استانی ها می توانند سوالات و مشکلات دارویی خود را علاوه بر سامانه تلفنی ۱۹۰ از طریق شماره تلفن ۰۸۶ - ۳۳۳۶۸۵۵۷۰ (داخلی۲۵۳) با همکاران ما در معاونت غذا و دارو در میان بگذارند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: طبق قانون مربوط به مقررات امور پزشکی دارویی مواد خوردنی و آشامیدنی، ایجاد داروخانه ها مانند ایجاد موسسات پزشکی، نیازمند اجازه از وزارت بهداری و اخذ پروانه و مجوز مربوطه دارد و همچنین مرجع رسیدگی به شکایت از تخلف داروخانه ها مانند مرجع تظلم خواهی از موسسات پزشکی غیرمجاز، وفق تبصره ۶ ماده ۳ قانون مرقوم، دادگاه انقلاب اسلامی می باشد.
وی اضافه کرد: ارائه داروی بدون نسخه پزشک، رعایت نکردن قیمت دارو و یا خدمات دارویی که شامل گرانفروشی و عدم درج قیمت در نسخ بیماران و ممهور کردن آنهاست، فروش محصولات قاچاق (دارو و مکمل)، غیبت مسئول فنی در داروخانه، فروش دارو بدون پروانه ساخت یا مجوز، عدم داشتن پروانه تاسیس و نگهداری و یا عرضه و یا فروش داروهای تاریخ گذشته از جمله مهمترین تخلفات مرسوم داروخانه ها است که خوشبختانه در سطح استان مرکزی آمار پایینی دارد و البته با دقت و جدیت رصد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار