نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:حمایت از تولید داخل یکی از راهبردهای کلان اقتصادی است و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا ممانعت از واردات واگن و ماشین‌آلات راهسازی را ممنوع کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمدحسن آصفری در جریان بازدید اعضای فراکسیون کارگری مجلس به استان مرکزی و در بازدید از شرکت هپکو در جمع خبرنگاران افزود:انتظار است که دولت در اجرای این مصوبه با قاطعیت عمل کندو جلوی هرگونه واردات این محصولات را بگیرد.
وی یادآورشد: اراک قطب صنایع مادر تخصصی راهسازی و خودروهای ریلی است که واحدهای مذکور سال‌های اخیر در رکود بودند و انتظار است که دولت با حمایت قاطع از تولید دخلی، روند واردات ماشین‌آلات ریلی و راهسازی را متوقف کند.
وی افزود: توانمندی‌ کشور در حوزه تولید واگن و ماشین‌آلات راهسازی زبانزد است و اراک با بهره‌مندی از صنایع قدرتمند با دانش‌فنی کیفی می‌تواند در راستای تامین نیاز کشور حرف‌های زیادی داشته باشد اما، واردات ماشین‌آلات دست‌دوم موجب شده معضلات جدی برای این واحدها ایجاد شود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت اجرای ناقص این مصوبه از سوی دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استفاده از جایگاه نظارتی خود سئوال و استیضاح را در دستور کار قرار داده و باید جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود و جایی که توانمندی داخلی وجود دارد تکیه بر واردات خطا است.
آصفری اظهار داشت: هیات رئیسه فراکسیون فعال کارگری مجلس شورای اسلامی در بازدید از توانمندی‌ واحدهای تولیدی آذرآب، واگن پارس، هپکو، و آلومینیوم‌سازی اراک به دنبال مانع زدایی از مشکلات و رونق و تسهیل تولید هستند و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نمی‌شود و در این راستا نشستی نیز ای با حضور مسئولان تامین اجتماعی کشور و مسئولان استان مرکزی در استانداری مرکزی به همراه شوراهای اسلامی کار و تشکل‌های کارگری برگزار خواهد شد.
نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست قرار است مسایل و مطالبان کارگری مطرح شود تا بتوان با اصلاح برخی قوانین کشور در حوزه کار و صنعت و حمایت هدفمند مالی، تصمیمات کلیدی در بودجه ۱۴۰۱ گرفت و با طرحی حساب شده صدای زیبای رونق تولید در صنایع مادرتخصصی اراک از جمله هپکو و آذرآب همانند واگن پارس با قوت بیشتری شنیده شود.
آصفری اضافه کرد: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی برای حوزه صنعت استان راهبردهای مطالعه‌شده دارند و این چندمین سفر استانی فراکسیون مذکور به اراک است و در آینده هم به دیگر استان‌ها سفر می‌کنند تا بتوان دغدغه‌های کارگران را شناسایی و رفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار