رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۷۰۰ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 21 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سعید جعفری کرهرودی افزود: وزن کالاهای صادراتی استان مرکزی بیش از ۹۱۷ هزار تن برآورد می‌شود.
وی ادامه داد: محموله‌های صادراتی استان مرکزی به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر شده اما عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات بیشترین بازارهای هدف صادراتی تولیدکنندگان استان در سال جاری بوده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، آبمیوه‌ها، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن سنگینو سبک خطی، تینر فوری و پلی‌پروپیلن بیشترین کالاهای صادراتی این استان در سال جاری را شامل می‌شود.
جعفری کرهرودی، میزان واردات استان مرکزی در سال جاری را ۲۶۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام زمینی، مواد اولیه آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، در آسان بازشوی آلومینیومی، پنبه و لوازم یدکی کولتیواتور از مهمترین کالاهایی است که امسال به استان وارد شده است.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ واحد در حوزه صادرات نیز فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار