استاندار مرکزی از راه اندازی مرکز راهبری محرومیت‌زدایی با همراهی سپاه، بسیج و سایر دستگاه‌های اجرایی به زودی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 21 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم بهره‌برداری از ۱۳۰ طرح محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان مرکزی با حضور ویدئو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری و سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: با ایجاد این مرکز، تمامی مسایل محرومیت زدایی و سازندگی استان از این طریق با مشارکت و هم افزایی همه جانبه پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: مجموعه سپاه روح الله و بسیج سازندگی استان مرکزی پیشگام در امر محرومیت زدایی هستند و اقدامات چشمگیری در حوزه خدمت رسانی به مردم و اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی انجام داده‌اند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: دست یابی به پیشرفت و تکامل مورد نظر مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در گرو استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نهادهای انقلابی همچون بسیج و سپاه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مخلص‌الائمه یادآورشد: ظرفیت نهادهای انقلابی و جهادی همچون بسیج و سایر ساختارهای دیگر که به برکت انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفته اند زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت فراهم کرده‌اند که باید از آنها به خوبی در راستای پیشرفت همه جانبه کشور استفاده کرد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم گفت: بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی در چهار سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان شامل لایروبی قنوات، اجرای کانال‌های کشاورزی، خطوط انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، راه‌های بین مزارع، مخازن آب شرب، مسکن، پل و راه‌های روستایی، تکمیل مساجد و مدارس، خانه‌های عالم اجرا شده است.
سردار محسن کریمی افزود: اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی توسط بسیج سازندگی باعث شده که این طرح‌ها ضمن جلوگیری از اتلاف حدود ۳۰ درصدی منابع آب در این مناطق، زمینه را جهت افزایش سطح زیر کشت، افزایش راندمان انتقال آب در مزارع و تحقق اقتصادمقاومتی در روستاها هموار کند.
وی ادامه داد: همچنین در مناطق مستعد اجرای طرح های لوله گذاری و خطوط انتقال آب نقش پررنگی در امیدآفرینی و ایجاد رضایت مندی در بین اهالی مناطق محروم استان داشته است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآورشد: اجرای پروژه‌های عمرانی توسط بسیج سازندگی استان مرکزی همواره برپایه مشارکت مردم، اهالی روستاها و همت گروه‌های جهادی استوار است و ما در بسیج معتقدیم اجرای هر پروژه و طرح در مناطق محروم بدون نقش آفرینی مردم قطعا محکوم به شکست است.
سردار کریمی اظهار داشت: "کار مردم توسط مردم" یکی از رویکردهای محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم است و با این رویکرد، علاوه بر انجام اقدامات چشمگیر موفقیت‌های زیادی نیز حاصل شده است.
وی اضافه کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی در ۲ سال اخیر با تحویل ۷۰۰ مسکن محرومان به ارزش بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال گام ارزشمندی را در زمینه صاحب خانه شدن محرومان، معلولان و اقشار آسیب پذیر سطح استان مرکزی برداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار