مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : براساس آخرین پایش‌ها و گزارشات ارائه شده تا این لحظه هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در زیست‌گاه‌های استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 20 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، " رضا میرزائی " افزود: : گشت و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به منظور پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آغاز میشود و تاکنون مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشده است.
وی یادآورشد: هدف از برگزاری این بازدیدها و گشت‌های ، مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر است که در شناسایی به موقع کانون‌های بیماری در حیات وحش نقش موثری دارد.
میرزائی ادامه داد: هرساله با سرد شدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب میقان احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان افزایش می‌یابد که پایش و کنترل تالاب میقان به‌ عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری حائز اهمیت است.
وی اظهارداشت: تالاب میقان اراک یکی از ۱۰۵ منطقه مهاجرپذیر پرندگان مناطق مختلف دنیا است و سالانه تا ۲۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در قالب ۴۶ گونه زیستی به این منطقه کوچ دارند که درنا، فلامینگو، اردک سرسبز، خوتکا، تنجه و غازهای وحشی از اصلی‌ترین این گونه‌ها هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ویژه مرگ دسته جمعی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک اطلاع رسانی و از لمس و دست زدن به این قبیل پرندگان پرهیز کنند چرا که احتمال سرایت بیماری از پرنده به انسان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار