مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی گفت: دامداران دارای پروانه مرتعداری تا هشتم آذر مهلت دارند پروانه چرای دام خود را تمدید کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 20 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،عبدالحسین محمدی افزود: دامدارانی که تا کنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نکرده اند، تا هشتم آذرماه مهلت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.
وی یادآورشد: عدم تمدید سالانه پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت ورود دام توسط دامدار به مراتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
وی گفت: در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.
وی افزود: عوارض تمدید پروانه چرا دام، سالانه از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عواید و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار