استاندار مرکزی گفت:مشکل ساکنان منطقه جهرم اراک در حیطه مسایل امنیتی نیست و نیازی هم به مصوبه شورای تامین ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 20 November 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه با حضور بیش از یکساعت و بازدید میدانی در جمع اهالی منطقه جهرم اراک افزود:دادگستری استان مرکزی با اختیاراتش دستور توقف اجرای حکم را برای خانوارهای دارای مشکل در این محدوده شهری صادر کرده و اعاده دادرسی نیز پذیرفته شده است.
وی یادآورشد:رفع مشکل اهالی منطقه جهرم اراک با جدیت در دستور کار است و تمامی تلاش برای حل مشکل حقوقی ساکنان آن به‌کار گرفته می‌شود.
وی افزود: مقامات ارشد اجرایی و قضایی استان مرکزی امروز در منطقه جهرم اراک حضور پیدا کردند و با خانوارهایی که در این محدوده شهری درگیر یک رویداد حقوقی هستند، از نزدیک صحبت کردند.
وی اضافه کرد: موضوع حقوقی مردم منطقه جهرم اراک در نشست شورای تامین استان مرکزی مطرح شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: تمام کاری که می‌توانسته در حوزه قضایی استان مرکزی اتفاق افتد با قوت و کیفیت انجام شده و این موضوع قضایی باید روند عادی خود را طی کند تا نتیجه موثر حاصل شود.
وی گفت: در حوزه دستگاه اجرایی نیز برای مسئله ساکنان منطقه جهرم اراک وظایفی برعهده است که از لحاظ رعایت حقوق شهروندی به آن‌ها مکلف و متعهد بوده و تا موضوع در فرایند قانونی به نتیجه نرسد با قوت این رویه دنبال می‌شود و دستگاه اجرایی و استانداری از هیچ کوششی دریغ ندارند.
استاندار مرکزی افزود: مشکل ساکنان منطقه جهرم پیشینه چند دهه‌ای دارد و آرای صادر شده مربوط به سال ۹۵ به بعد است که با پیچیدگی‌ها و کش و قوس‌هایی همراه است و اگر در زمان مناسب مورد معاضدت حقوقی قرار می‌گرفت، موثرتر نتیجه می‌داد.
مخلص‌الائمه ادامه داد: این موضوع دلیلی بر کوتاه آمدن از حقوق مردم نیست و حوزه اجرایی در کنار دستگاه قضایی با تمام توان و قدرت در احیا و استیفای حقوق مردم می‌ایستد.
وی گفت: دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با اینجانب دستور رسیدگی موضوع اهالی منطقه جهرم اراک را به صورت ویژه صادر کرده و برای پیگیری حقوق مردم و رسیدگی به این موضوع از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود اما این پیگیری‌ها از قبل به‌ شکل ویژه در استان جریان داشته است.
استاندار مرکزی افزود: مردم و اهالی منطقه جهرم اراک بدانند برای نمایش و همدردی میان آنان حاضر نشده‌ایم و پیگیری و حل مشکل با هم افزایی همه توان و نیروها دنبال می‌شود.
رییس کل دادگستری استان مرکزی هم با حضور در تجمع مردم منطقه جهرم اراک گفت: وفاق، همدلی مسئولان استانی و ملی در گره‌گشایی از معضل حقوقی ساکنان این منطقه ایجاد شده و تا اطلاع ثانوی هیچ حکمی در این خصوص اجرایی نمی‌شود.
حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی افزود: نگرانی و تجمعاتی که در استان مرکزی از سوی اهالی روستای مالک آباد، روستای مرزیجران و خیابان جهرم وجود داشت به‌صورت ویژه با حضور استاندار مرکزی در اولین جلسه مطرح شده و اقدامات لازم در این راستا به جریان افتاده است.
وی یادآورشد: نگرانی مردم منطقه جهرم اراک نسبت به گذشته است و بر مبنای آن تصوری را برای آینده خود ایجاد کرده‌اند که آنچه در گذشته حکم قضایی بوده قطعیت پیدا کرده و بعد از سپری شدن مراحل دعاوی که علیه این حکم تاکنون مطرح شده در دادگستری مورد پذیرش واقع نشده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: کاری چندوجهی با مشاروه استاندار مرکزی در اقدام حقوقی و قضایی صورت گرفته که اعاده دادرسی به این حکم، دادگاه تجدید نظر پذیرفت و وارد رسیدگی ماهیتی شده است.
حجت الاسلام موسوی یادآورشد: در کنار اقدام قضایی بلافاصله دستور توقف اجرای حکم قبلی نیز صادر شده و اکنون هیچ حکمی در خیابان جهرم اجرا نخواهد شد حتی اگر قطعیت پیدا کرده باشد.
وی اظهار داشت: اقدام بعدی که نگرانی امروز مردم هم بود و توسط اهالی اعلام شد، فک مهر و موم یک منزل مسکونی است که اهالی آن در چادر زندگی می‌کنند.
وی گفت: این منزل مسکونی خلع ید شده و کارگروهی از معتمدان شهر اراک از مسئولان، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف برای آن تشکیل شده و اینجانب صحبت‌های مقدماتی با سه نفر از محکوم‌له‌ها داشتم تا بتوان به یک تفاهم رسید که حداقل برای مدتی موقت این افراد بتوانند در منزل سکونت داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: خانوارهایی که در منطقه جهرم اراک مشکل دارند برای آینده معضل خود با توجه به وفاقی که وجود دارد تکران نباشند اما،نمی‌توان گفت کسی طرح دعوا و شکایت نمی‌کند و اگر دادخواستی شد و شکایتی بود راهکارهایی وجود دارد که بتوان به مردم کمک کرد.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: کار مهم دیگر که در این راستا صورت گرفته، سابقه ثبتی پلاک مشکل‌دار در جهرم اراک است که به یکی از معاونان دادگستری واگذار شده و پرونده ثبتی در حال بررسی است و می‌خواهیم مبنای مالکیت را بدانیم تا به نتیجه برسد و آرامش بیشتری به مردم این اهالی برسد.
وی تاکید کرد: اهالی منطقه جهرم اراک نگران نباشند و با آرامش به محل زندگی خود بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار