رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان، از افزايش نظارت و کنترل خودروهاي آلاينده و دودزاي فاقد معاينه فني و توقیف این خودروها و انتقال آنها به پارکینگ در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 18 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ"سید علی حسینی" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني و داراي نقص فني را از وظايف ذاتي پليس راهور دانست و افزود: پليس بدون هيچ گونه اغماض و چشم پوشي، با تمامي خودروهاي فاقد معاينه فني و معيوب در سطح استان مرکزی در چارچوب قانون بر خورد خواهد كرد.
وي باتوجه به آلودگي كلان شهر اراك و نقش عمده خودروهاي داخلي در اين آلودگي یادآورشد: به همین منظور، پلیس راهور استان مرکزی با انجام طرحی هدفمند، برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی را تشدید و با اعمال قانون رانندگان خودروهای معیوب و دود زا، وسایل نقلیه آنان را تا هنگام رفع عیب کامل، به پارکینگ انتقال و مالکان وسایل نقلیه را به مراکز معاینه فنی معرفی خواهد داد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي افزود: بی تردید وسايل نقليه غیر استاندارد، يکي از مهمترين منابع توليد کننده گازهاي آلاينده هوا در جهان امروزي شناخته شده اند و مهار اين آلايندگي نيازمند همت و تلاش تمامي شهروندان و سازمانهاي دولتي است.
سرهنگ "حسینی" اضافه کرد: لازم است تا علاوه بر اخذ تدابير لازم در باره­ معاينه فني خودروها ، در زمينه فراهم شدن زيرساخت‌هاي توسعه سيستم حمل ‌و نقل عمومي نيز كه كاركردي موثر در كاهش آلودگي هوا دارند،از سوي دستگاه هاي مسول ،اقدامات لازم صورت پذيرد.
این مقام انتظامی از تمامي شهروندان خواست تا نسبت به بررسي به هنگام خودروهاي خود و مراجعه به مراكز معاينه فني اقدام کنند تا با مشارکت همگانی تمامی افراد جامعه، بتوانيم سهم خودروها را در آلودگي هوا به كمترين حد ممكن برسانيم.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار