استاندار مرکزی گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید با رفع موانع در پاسخگویی به نیازها نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 18 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست توسعه صنعت هوانوردی عمومی استان مرکزی افزود:اگر قابلیت و دانش کافی در تولید و خدمات استان موجود باشد اجازه ورود آن به منطقه داده نمی‌شود و هرگونه حمایت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در باروری استعدادهای استان صورت می‌گیرد.
وی یادآورشد: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان باید در حوزه هوانوردی کاربردی شود و این استان با هدف حمایت از تولید داخل در صنعت هوانوردی آمادگی کامل را دارد.
وی افزود: در سطح ملی نیز حمایت سه ضلع دستگاه قضایی، حوزه اجرایی و قانونگذار در حمایت از تولید داخلی وجود دارد و کشور برای شکوفایی تولید مشتاق است.
استاندار مرکزی گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار و علاج حل مشکلات است و باید اقتصاد مردم محور و توجه به حوزه دانش‌بنیان با جدیت دنبال شود.
وی اظهار داشت: حوزه دانش بنیان در سال‌های اخیر تقویت شده و ظرفیت‌های مطلوبی در این عرصه وجود دارد که علت آن حمایت ویژه، میدانی و در صحنه بودن مقام معظم رهبری و حمایت قانونی بوده است.
استاندار مرکزی گفت: گره خوردن ایده و عمل مبحث مهمی است که همه باید در زمینه ان تلاش کنند و مفاهیم انتزاعی علمی را کاربردی کنند.
مخلص‌الائمه افزود: ایران اسلامی با بهره‌گیری هدفمند و اصولی از علوم به ویژه دانش‌بنیان در فرآیند عملیاتی می‌تواند قله‌های بیشتری از موفقیت را فتح کند.
وی اظهار داشت: استانداری مرکزی در حوزه صنعت هوانوردی مصرف کننده مستقیم نیست اما، حمایت از همه شرکت‌های دانش بنیان در چارچوب قوانین از این صنعت را در دستور کار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: توانمندی‌های استان و کشور در صنعت هوایی باید پروژه محور به پیش‌ برود تا نتایج برجسته‌ای داشته باشد.
مهدی زندوکیلی افزود: با توجه به ظرفیت بالای فرودگاه اراک به لحاظ موقعیت بین المللی و همچنین استقرار گمرک و اراضی فرودگاهی می‌تواند به آن به‌عنوان مرکزی برای تعمیرات اساسی نگریست.
وی تاکید کرد: امکان واگذاری زمین برای واحدهای صنعتی در تمام استان با توجه به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به‌صورت جداگانه فراهم است و همچنین استان ظرفیت راه‌اندازی شهرک تخصصی صنایع هوانوردی را نیز دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: آمادگی صدور مجوزهای لازم و واگذاری زمین به متقاضیان در عرصه فعالیت‌های هوانوردی وجود دارد و با انجام این اقدامات می‌توان سرمایه‌گذاران را زیر چتر حمایتی قرار داد.
زندیه وکیلی ادامه داد: هم راستا با انجام تعمیرات اساسی نیز باید اقدامات مربوط به قطعه‌سازی در صنعت هوانوردی انجام شود و این ظرفیت نیز در استان موجود است.
وی اظهار داشت: اکنون بیش از ۵۰۰ قطعه‌ساز خودرو در استان فعال هستند با توجه به ظرفیت مناسب صنایع فلزی و طراحی ماشین،این امکان وجود دارد با جذب سرمایه گذاران، خط تولید مذکور در دیار آفتاب ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه موقعیت فرودگاه اراک به لحاظ آموزشی نیز مطلوب است، گفت: انجام مباحث آموزشی و همچنین تعمیرات اساسی می‌تواند نقطه عطفی برای صنعت هوانوردی باشد.
در این نشست شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی،رئیس اتحادیه صنایع هوا فضای ایران، دانشگاه صنعتی اراک و ماشین سازی ظرفیت‌های خود در حوزه صنعت هوانوردی را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار