استاندار مرکزی گفت: شرکت مادر تخصصی واگن پارس اراک، مسیر جدیدی از شکوفایی و بالندگی را می‌پیماید و مدیریت ارشد استان نیز تمامی تلاش خود را برای رشد و توسعه این واحد تولیدی به‌کار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 18 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در حاشیه تحویل ۱۷ دستگاه حمل بالاست در شرکت واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران، افزود: واگذاری سهام این واحد تولیدی به شرکت مپنا که به فرموده مقام معظم رهبری مایه مباهات صنعت کشور است، شرایط رشد و بالندگی را در این واحد واگن‌سازی رقم زده است.
وی ادامه داد: حضور مدیران باتجربه و کارآمد و کارکنان دلسوز در شرکت واگن پارس به‌زودی این واحد تولیدی را به بروز حداکثری توانمندی می‌رساندسهم این صنعت آنگونه که باید در توسعه کشور ایفا می‌شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: اوج شکوفایی ظرفیت شرکت واگن پارس در دهه ۶۰ بود اما، در سال‌های گذشته به‌دلیل توسعه نامتوازن و فساد در خصوصی‌سازی دچار ناکارآمدی و رکود شد و تلاش بر این است که صدای تولید در این صنعت مادرتخصصی بار دیگر به گوش برسد و مجموعه مدیریت ارشد استان و کارکنان دلسوز و خستگی ناپذیر آن با همه توان پای کار هستند.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک هم گفت: قرارداد ۲۰۰ ساخت دستگاه واگن حمل بالاست با شرکت «تجارت کوشش» منعقد شد و اکنون ۱۷ دستگاه از واگن‌های تعهد شده تکمیل و به شرکت بهره‌بردار تحویل می‌شود و بقیه سفارش نیز تا پایان آذرماه سال آینده تحویل خواهد شد.
مرتضی ملانژاد افزود: قیمت تمام شده هر یک از واگن‌های بالاست حدود ۱۶ میلیارد ریال است که بخشی از مواد اولیه مورد استفاده نیز از سوی شرکت بهره‌بردار تامین می‌شود.
وی اظهار داشت: فرآیند تولید شرکت واگن پارس اراک در سال جاری از اول خردادماه آغاز شد و تا کنون ۳۵۰ دستگاه انواع واگن تولید شده است و تا پایان سال حجم واگن‌های ساخته شده به ۷۰۰ دستگاه می‌رسد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اضافه کرد: ظرفیت تولید در این واحد واگن‌سازی ماهانه به ۹۰ دستگاه رسیده که تلاش می‌شود در ماه آینده با به‌کار گیری حجم بیشتری از توان کارگاهی این محصولات به ۱۰۰ دستگاه برسد.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.
تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.
واگن بالاست برای حمل شن و ماسه مناسب است و در معادنی که مجهز به سیستم تیپر نباشند و در آن‌ها از پل تخلیه استفاده می‌شود، کاربرد بسیار عالی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار