استاندار مرکزی گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) اراک از طرح‌های مهم سلامت کشور است که تکمیل آن به‌عنوان مطالبه بحق مردم باید هرچه سریعتر انجام شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 17 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) اراک، افزود: تکمیل این طرح درمانی به‌دلایل مختلف با تاخیر مواجه شده که با تغییرات در حوزه پیمانکاری و منابع مالی، بخشی از عقب افتادگی‌ها جبران می‌شود و همه تلاش بر این است که رضایت مردم استان از حوزه سلامت فراهم شود.
وی اظهار داشت: معاونت عمرانی استانداری مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت بر اجرای عملیات ساخت این طرح بیمارستانی را برعهده دارند و از وزارت بهداشت خواسته شده تا در روند اجرای آن فعالانه‌تر وارد شده و این مرکز درمانی مادر تخصصی را که علاوه بر مردم استان به مناطق همجوار نیز سرویس‌دهی سلامت دارد هرچه زودتر به مرحله بهره‌برداری برساند.
استاندار مرکزی گفت: پیمانکار نقش ثانویه را در اجرای این طرح توسعه درمانی دارد و مشاور باید دقت لازم را در اجرای عملیات ساخت و تسریع و تسهیل روند کار داشته باشد و در صورت هرگونه تقصیر و کندی در تعهدات باید پاسخگویی صورت بگیرد.
مخلص‌الائمه افزود: نباید سرنوشت سلامت مردم معطل کارهای بی‌اهمیت باشد هرچند از این قبیل طرح‌های نیمه‌کاره و طولانی مدت در کشور وجود دارد اما ،برخی از آن‌ها در اولویت هستند و تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) از جمله آن‌ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: قرارداد ساخت طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) سال ۹۵ با یک پیمانکاربه مدت ۱۵ ماه و به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان منعقد شد و تسهیلاتی از بانک ملت به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان دریافت شد که به علت تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها در نهایت پیمانکار تغییر کرد.
دکتر سیدمحمد جمالیان افزود: فروردین امسال نیز قراردادی با پیمانکار جدید به ارزش ۲۸۷ میلیارد تومان در بازه زمانی ۱۵ ماه منعقد شد که با شیوع کرونا، قطعی برق و کمبود سیمان مشکلاتی در روند اجرا ایجاد شده و در نهایت تنها در ۲ ماه اخیر است که اجرای طرح روند مناسبی یافته است.
وی اظهار داشت: اکنون طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل پیمانکار شده و تعهداتی که دانشگاه علوم پزشکی اراک برای خرید تجهیزات داشته عملیاتی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این طرح درمانی نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است و در صورت ایجاد وقفه در تامین منابع مالی، راه‌اندازی مجدد آن به سختی مسیر شده و هزینه‌بر خواهد بود.
دکتر جمالیان افزود: ۴۱ میلیارد تومان پیش پرداخت اکنون به پیمانکار داده شده است که ۳۵ میلیارد تومان آن صورت وضعیت تهیه شده و ۲۵ میلیارد تومان از منابع ملی امسال تامین شده و ۱۸ میلیارد تومان از اسناد خزانه و هشت میلیارد تومان آن نقدی بوده و همچنین ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن برای این طرح ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: انتقال پمپ بنزین مقابل بیمارستان و تامین پارکینگ برای مراجعان و همراهان با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو باید در مجاورت بیمارستان پیش‌بینی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار