نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی امسال در دستور کار این نهاد انقلابی است.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 16 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان مرکزی، افزود: ایجاد مسکن محرومان از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید برای تحقق این مهم همه امکانات و ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شوند.
وی تاکید کرد: ۱۲ میلیون نفر از مردم کشور اکنون در حاشیه شهرها ساکن هستند و از این منظر سامان‌بخشی و رفع سکونتگاه‌های غیررسمی و ترمیم بافت‌های فرسوده کلید خورده و امید می‌رود که بنیاد مسکن این ماموریت سنگین را در اسرع وقت به سرمنزل مقصود برساند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: شرایط و کیفیت اسکان و سرپناه هموطنان پس از انقلاب بهبود یافته اما، امکان خانه‌دار شدن همه مردم هنوز مهیا نیست و می‌طلبد که با تعامل و همکاری هدفمند همه بخش‌ها این مهم تحقق یابد.
حجت الاسلام روحانی‌نژاد بیان کرد: پیش از انقلاب اسکان مردم بسیار بحرانی بود و مشکلات اساسی داشت و در قالب کپرنشینی ، زاغه نشینی و حلبی‌آباد زندگی می‌کردند اما، اکنون از این شرایط خارج شده‌ایم و فرزندان انقلاب به‌صورت جهادی، برخی مناطق را کشف و آن مناطق را را آباد کردند و بسیاری از مشکلات گره‌گشایی شده است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم به بخش مسکن توجه خاص دارد و قرار است که در بازه زمانی ۱۰ سال مشکل مسکن را در کشور برطرف کند و با تغییر نوع نگاه به مسکن از سرمایه و ثروت به سرپناه بهبود کیفی در خدمات این بخش رخ دهد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در بازه زمانی یک‌سال از سوی بنیاد مسکن استان مرکزی قابل تقدیر است و امید می‌رود که در دیار آفتاب برای جبران نیاز سرپناه دیگر افراد فاقد مسکن از ظرفیت خیران مسکن ساز و همچنین شبکه‌های مختلف مردم بهره موثر برده شود.
حجت الاسلام روحانی‌نژاد ضمن تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌ها باید منجر به رفع محرومیت در کشور شود، گفت:دومین مامویت این نهاد انقلابی بازسازی منازل آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی است که انتظار می‌رود بنیاد مسکن برای بازگردن امید به این جامعه هدف از هیچ کوششی دریغ نکند.
وی یادآور شد: علاوه بر بازسازی مسکن محرومان، عمران روستایی، صدور سند، بهسازی و مقاوم‌سازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، اجرای طرح هادی و توجه به مناطق گردشگری روستایی نیز باید مدنظر قرار گیرد که در استان مرکزی این مهم کلید خورده و جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: چنانچه سالانه ۹ درصد منازل مقاوم‌سازی شوند می‌توان تا افق
۱۴۱۰ جشن پایان بهسازی و مقاوم‌سازی را در کشور برپا کرد و این امر از توان بنیاد مسکن انقلاب خارج نیست.
حجت الاسلام روحانی‌نژاد بیان کرد: باید به‌صورت جهشی ساخت مسکن ایتام، نیازمندان و خانواده‌های دومعلول به بالا در کشور مدنظر باشد.
وی گفت: در ساخت مسکن برای این جامعه هدف کم‌کاری شده و می‌طلبد که با انسجام ملی در آینده این مشکل در بنیاد مسکن رفع شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه در تولید مصالح گام‌های موثری برداشته شده است، افزود: هر چه مسکن بیشتر تولید شود پاسخگویی مناسبی در عرضه ایجاد می‌شود و باید با برنامه‌ریزی مناسب مانع افزایش قیمت‌ها شد.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد: کاهش مرگ و میر در هنگام وقوع بلایای طبیعی به واسطه مقاوم‌سازی سازه مسکونی حاصل می‌شود و نیاز است در اسرع وقت نسبت به مقاوم‌سازی بقیه واحدهای مسکونی اقدامات لازم انجام شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: ۹ هزار واحد مسکن مهر در این استان ساخته و تحویل جامعه هدف شده است و در مسکن شهری نیز تمام مباحث فنی، شهرسازی و معماری لحاظ شده و مدیریت در اقدامات نیز به نحو احسن صورت گرفته است.
«محمدرضا رضافرح» افزود: ساخت سه هزار واحد مسکونی هدفگذاری‌ شده و یک قطعه زمین ۳۶ هکتاری نیز در دست پیگیری است و عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز پس از رفع مشکل اراضی در آذرماه کلید می‌خورد.
وی تاکید کرد: پنج هزار واحد مسکونی در زمان وقوع سیل سال ۹۸ آسیب دید و با پرداخت تسهیلات بلاعوض پنج هزار میلیارد ریالی بازسازی شد.
وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصدی همراه است که ۲۵ آبان‌ماه جاری یک هزار و ۹۰۰ مین واحد مسکونی در زرندیه‌ افتتاح می‌شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ۱۱۰ واحد مسکونی نیز برای خانواده های ۲ معلول و ایتام نیز ساخته شد و همچنین در قالب انبوه‌سازی مسکن روستایی، ساخت ۳۱۲ واحد مسکن روستایی ایجاد و در حال تحویل است.
رضافرح عنوان کرد: سالانه چهار هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود و در این راستا ضریب نفوذ ۵۲ درصد رسیده است و امید می‌رود سال آینده تمام واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شوند.
وی یادآور شد: در شاخه عمران روستایی، ۸۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند و ضریب نفوذ اجرای طرح روستایی ۵۰ درصد است.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب استان مرکزی نیز بیان کرد: نوع نگرش این نهاد باید تکریم و حفظ کرامت انسانی محرومان باشد.
حجت الاسلام «محمد امین حقدادی» افزود: عمده معضلات اجتماعی، نشات گرفته از عقده حقارت است و بیشتر بزه‌ها نیز ناشی از محرومیت‌ها است و چنانچه به‌ فرمایشات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم فقر و محرومیت از جامعه زدوده می‌شود و محرومان نیز به سرپناه مناسب می‌رسند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در ساخت مسکن محرومان باید به کیفیت و همچنین‌ مباحث زیباشناختی نیز توجه شود و تنها ساخت سرپناه مدنظر نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار