مدیر جهادکشاورزی شهرستان فراهان گفت: ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان سال زراعی جاری زیر کشت پاییزه انواع محصولات شامل گندم،حبوبات و جو دیم و آبی رفت.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 16 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،ولی‌الله یارمحمدی افزود: این شهرستان با ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتاراراضی زیر کشت گندم دیم، پنج هزار هکتار حبوبات دیم و پنج هزار هکتار جو دیم رتبه اول تولید محصولات دیم در استان مرکزی را دارد.
وی تاکید کرد: سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتارگندم آبی و پنج هزار هکتار جو آبی در این شهرستان کشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان اظهار داشت: از ۲۳ هزار هکتار اراضی کشت آبی فراهان تاکنون در یک‌هزار و ۹۵۸ هکتار آن طرح سیستم‌های آبیاری نوین اجرا شده و تا پایان سال ۱۳۷ هکتار نیز به این سطح افزوده می‌شود.
یارمحمدی یادآورشد: نظام آبیاری حاکم بر اراضی کشاورزی این شهرستان با استفاده از منابع آبی چشمه و قنات انجام می‌شود و کوچک بودن اراضی کشاورزان مانع از اجرای سیستم‌های آبیاری بارانی است.
وی گفت: ۲۶۵ تن بذور اصلاح شده مناسب و مرغوب سال زراعی جاری در راستای مقابله با خشکسالی بین کشاورزان توزیع شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان اضافه کرد: استفاده از بذور اصلاح شده و مقاوم به خشکی، بهره‌گیری از کودهای آلی و پتاسه، جانمایی مناسب بذر و رعایت عمق جایگاه کشت،استفاده از سیستم‌های مکانیزاسیون و کشاورزی حفاظتی ، بهره‌گیری از نباتات علوفه‌ای دیم در تناوب با غلات همچنین کاشت گیاهانی مثل کاملینا،گلرنگ و حبوبات دیم در تناوب با گندم و جو دیم، رعایت آیش و تناوب، استفاده از ارقام پربازده وکم آب بر در اراضی مرغوب و کشت گیاهان دارویی در اراضی کم بازده از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی درسال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار