رییس مرکز بهداشت استان مرکزی، از کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته های جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 14 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، گفت: مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان با کاهش ۴۰ درصدی همراه شده و از ۳۰ مورد در هفته اول آبان‌ماه جاری به ۱۸ مورد در هفته دوم رسیده است.
وی افزود: بیشترین موارد ابتلای هفته گذشته استان مرکزی بر اثر این ویروس در گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ و بیشترین موارد فوت در گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال بوده است.
وی تاکید کرد: موارد بستری ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی از ۱۸۲ نفر در هفته اول آبان‌ماه جاری به ۱۴۹ نفر در هفته دوم رسیده که این مهم نیز با کاهش ۱۸ درصدی روبه‌رو شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: موارد ارایه خدمات سرپایی کرونا نیز از یک هزار و ۶۷۶ بیمار کووید ۱۹ به یک هزار و ۱۷۷ نفر رسیده که با کاهش ۳۰ درصدی همراه است.
وی افزود: موارد مثبت ویروس کرونا استان مرکزی در یک هفته گذشته یک هزار و ۳۲۶ نفر گزارش شده که نسبت به هفته اول آبان‌ماه، شمار مبتلایان ۲۹ درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: همچنین ۱۳۲ هزار و ۸۱۷ نفر از جمعیت واجد شرایط واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان مرکزی است که تاکنون ۴۸ و ۶ دهم درصد از آنان ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
دکتر علیمحمدی گفت: برای ۹۷ و نیم درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال استان مرکزی واکسن کرونا تزریق شده که از این میزان، ۹۴ و سه دهم درصد واجدان شرایط هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در مجموع جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن استان مرکزی در سنین ۱۲ سال به بالا، یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۳۶ هزار نفر است که تاکنون ۸۶ و هشت دهم درصد این واکسن را دریافت کرده و از این میزان ۶۶ درصد هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار