استاندار مرکزی گفت: شرایط کرونایی در استان مرکزی در ظاهر امیدوارکننده است اما وضعیتی شکننده دارد، اطمینانی وجود ندارد که موج شیوعی در پیش رو نداشته نباشیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 14 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی افزود:عملکرد رفتاری کرونا در این استان به ویژه در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌های اجرایی، اماکن تجاری، مطب پزشکان و شهروندان با جدیت رصد می‌شود.
وی یادآورشد: شماری از مشمولان واکسیناسیون این استان تاکنون تزریق واکسن نداشته‌اند و می‌طلبد رسانه‌ها بیش از پیش در راستای اقناع این قشر تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه با موضوعِ تمایل نداشتنِ برخی افراد به تزریق واکسن روبرو هستیم، افزود: رسانه‌ها از قدرت بالایی برخوردار هستند و نیاز است مناظره‌هایی علمی در راستای اقناع افکار عمومی در استان مرکزی برگزار شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های این استان که جمعیت آن‌ها مشارکت کمتری در تزریق واکسن کرونا داشته‌اند باید علل این امر را شناسایی کرده و در راستای افزایش مشارکت واجدان شرایط در امر ایمن سازی کرونا تلاش ویژه به‌کار گیرند.
مخلص الائمه اظهار داشت: برای واکسن پاستوکووک می‌توان با تشریح تکنولوژی آن؛ اشتیاق مردم به تزریق را جلب کرد و دانشگاه علوم پزشکی نیز باید آمادگی داشته باشد که مقدار مناسبی از واکسن فراهم کند و اکنون مقدار مناسبی وجود دارد.
وی اضافه کرد: نیاز است در نشست بعدی ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، تحلیلی از آنفلوآنزا ارائه شود و طبیعتا از چند روز آینده موج انفلوآنزا هم وارد کشور می‌شود.
مخلص الائمه ادامه داد: در نحوه اطلاع رسانی لازم برای انفلوآنزا با کرونا و تشخیص‌های پزشکی و تشخیص‌های خوددرمانی که مردم دارند، تفاوت‌هایی وجود دارد که می‌تواند خطراتی داشته باشد، اگر درست تشخیص داده نشود که فرد به آنفلوانزا مبتلا شده یا کرونا، ممکن است تبعاتی داشته باشد که باید از روش‌های مختلف و رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.
استاندار مرکزی با اشاره به آغاز فصل سرما و روند افزایشی مصرف گاز طبیعی افزود: فصل سرما آغاز شده در واقع روند فزاینده مصرف گاز گزارش شد و تلفات ناشی از گاز گرفتگی پارسال زیاد بود و امسال نیز که هنوز سرما شروع نشده، زیاد است و فرمانداران، مدیران گاز شهرستان‌ها، استان و صدا و سیما این عنایت را داشته باشند که نبایستی شهروندی را در حادثه‌ای که به راحتی قابل پیشگیری است، از دست بدهیم.
وی تاکید کرد: گاز گرفتگی ۱۰۰ درصد قابل پیشگیری است و حتما در ارزیابی عملکرد مدیران مربوطه لحاظ خواهیم کرد.
معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم گفت: بازگشایی مدارس باید بر اساس شیوه‌ نامه ستاد ملی کرونا و مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود و از سوی دیگر نیز شهرداری با همراهی مرکز بهداشت باید بر گرمخانه‌ها نظارت جدی داشته باشند.
بهروز اکرمی به این نکته نیز اشاره کرد که حساسیت‌های اولیه به کرونا رو به کاهش رفته و استمرار این مهم به شیوع پیک‌های بعدی منجر می‌شود و از حالا باید برای مقابله شیوع‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی نیز در سخنانی گفت: ۲۳۱ کارمند به دلائل نامشخصی در این استان هنوز واکسن تزریق نکرده اند.
زهرا آخانی افزود: حدود ۶۱ دستگاه اجرایی استان آمار و اطلاعات را اعلام کردند که حدود ۲۳ هزار و ۷۹۷ نفر در این دستگاه‌ها اشتغال به کار دارند.
وی یادآورشد: از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۲۴ نفر واکسن دریافت کرده اند و ۹۴۲ نفر معذوریت پزشکی دارند و حدود ۲۳۱ نفر نیز به دلایل نامشخصی واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: گزارش‌ها در روزهای اخیر از دنیا و کشورهای مجاوربیانگر روند افزایشی کرونا است و باید هوشیاری لازم برای پیشگیری از شعله‌ور شدن مجدد بیماری اعمال شود.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: با توجه به شرایط شکننده استان نیاز است که هر تصمیم در خصوص بازگشایی مدارس منوط به نظر دانشگاه علوم پزشکی باشد و از بازگشایی‌های شتاب‌زده اماکن آموزشی پرهیز شود.
وی ادامه داد: نیاز است در فرمانداری‌ شهرستان‌های تابعه این استان مراکز رصد کرونا تشکیل شود تا مشکلات پیش رو در راستای مقابله با مخاطرات مجدد احتمالی کووید ۱۹ جمع‌آوری و راهکارهای مشخص تدوین شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه آنفلوآنزا و کرونا ممکن است در فصل سرد سال روند افزایشی داشته باشند، نیاز است نظام پزشکی با برنامه‌ریزی جدی در خصوص ارایه نوبت‌دهی تجمعات انسانی در مراکز معالجه را به حداقل برساند.
وی گفت: انتظار است در شرایط شکننده کنونی شهرداری و بهزیستی نگاه ویژه به مراکز کاهش آسیب و نگهداری جمعیت هدف خود داشته باشند و قبل از ورود مراجعان به مراکز خدماتی خود تست پی سی آر از آنان گرفته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ادارات و نهادهای اجرایی مختلف باید لوازم حفاظتی مقابله ‌ننده در مقابل ویروس کرونا را برای کارکنان و مراجعه کنندگان تامین کنند.
دکتر جمالیان اظهار داشت: افزایش ویروس آنفلوآنزا در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها را دوچندان کرده اما، تاکنون موارد شناسایی شده در استان مرکزی به‌صورت سرپایی بوده اما ممکن است با سردتر شدن هوا شیوع این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن هم افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار