رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشنهاد داد: برای علت یابی مشکلات و ریشه یابی روند نامطلوب مقابله با این بیماری، رصدخانه کرونایی در همه شهرستان ها ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ 13 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، خواستار ایجاد رصدخانه کرونا در تمامی فرمانداری های استان شد تا روندهای معیوب در دستگاه ها احصا و راهکار تدوین شود.
وی افزود: باید طی یکی دو هفته آینده نظارت بیشتری در این عرصه داشته باشیم تا در آینده با چالش روبرو نشویم، مراکز بهداشتی قدرت اجرایی لازم را ندارد و باید فرمانداری ها در امر نظارت و بازرسی تعامل بیشتری داشته باشد و در واقع در قالب این رصد خانه امور پیگیری شود.
وی تاکید کرد: در روزهای اخیر مسئله بازگشایی مدرسه ها و دانشگاه ها مطرح است و خواستار مشورت با دانشگاه علوم پزشکی در امر بازگشایی هستیم.
دکتر جمالیان در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم در زمینه بازگشایی مدارس کاری شتابزده صورت نگیرد، یادآورشد: در حال حاضر بازگشایی مدارس بدون هماهنگی در حال انجام است، در حالی که لازم است که آموزش و پرورش با مراکز بهداشت تعامل داشته باشد، در اراک، ساوه و خمین نیز نیازمند هماهنگی بیشتری هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایشی شدن روند بیماری کرونا در برخی کشورها از جمله در ترکیه، اظهارداشت: این روند باید باعث هوشیاری و دقت عمل بیشتر باشد.
وی اضافه کرد: نظام پزشکی باید تعامل لازم را با پزشکان داشته باشد تا روند نوبت دهی مناسب باشد و از تجمع در مطب ها جلوگیری شود.
وی با ابراز نگرانی از مراکز کاهش آسیب و کمپ ها و انجام تست pcr از سوی شهرداری و بهزیستی از ادارات کل خواست اقلام حفاظتی و بهداشتی برای پرسنل و مراجعان تهیه کنند.
دکتر جمالیان، مجددا به شیوع آنفولانزا اشاره کرد و گفت: تا امروز روند بیماری سرپایی بوده است و پیش بینی می شود با افزایش سرما افزایش روند بیماری به بستری و فوت نیز بینجامد، بر این اساس رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، بویژه اینکه اگر در بازگشایی مدارس دقت نداشته باشیم درگیر شوک می شویم.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک دُز را دریافت کرده اند و باید میزان دریافت دُز دوم به ۸۵ درصد برسد اما هنوز به شرایط ایده آل نرسیده ایم، تنوع واکسن در استان کاملا مطلوب است و هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد، باید در خصوص انجام واکسیناسیون اقناع سازی لازم صورت گیرد.
متولی سلامت استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه کمترین استقبال از واکسن در کمیجان، محلات و ساوه صورت گرفته باید فرمانداری ها، برنامه ریزی جدی برای رفع این چالش داشته باشند.
دکتر جمالیان گفت: کادر پرستاری طی دو سال اخیر فداکاری بالایی داشتند، ولی مشکلات مالی دانشگاه دست ما را در امر قدردانی از این قشر بسته است، با اینهمه در حال راه اندازی کمیته ای هستیم تا مراسمی در شان پرستاران استان داشته باشیم و در این راستا نیازمند پشتیبانی مجموعه های صنعتی استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار