رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از برگزاری دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه به مدت دو روز از ۲۰ آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 10 November 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل بار افزود: این جشنواره در نزدیکی ستونهای تاریخی خورهه (روستای خورهه ) برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره به صورت رسمی ساعت ۹ صبح روز ۲۰ آبانماه با حضور مسئولان استان برگزار می‌شود.
لعل بار با اشاره به به برگزاری موفق اولین جشنواره انار خورهه در اسال گذشته افزود:برنامه امسال هم توسعه جشنواره با الگوگیری ازکارهای موفق کشوری برنامه‌ریزی شده است.
او یادآورشد: این جشنواره فقط برگزاری یک رویداد برای عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تورهای گردشگری نیز پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: .۲۰۰ هکتار زمین سطح زیرکشت انار خورهه است و متوسط برداشت ۲۰۰ تن برداشت انار است که پس از برداشت به دیگر استان ها عرضه می‌شود.
او با اشاره به اینکه سالانه رویدادهای مختلف فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری جشنواره‌های گل محلات و جشنواره انار خورهه از جمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان است گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره، ستونهای تاریخی خورهه، مجموعه بوم گردی خورزن معرفی می‌شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شود.
لعل بار افزود: در تلاشیم جشن انار و انارچینی با محوریت خورهه شهرستان محلات به عنوان یکی از رویدادهای گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار