مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از اجرای طرح آموزشی محیط یار در مدارس استان مرکزی با هدف نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 09 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی افزود: در راستای نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست و اشاعه و ارتقاء آن در عموم جامعه خصوصاً دانش آموزان طرح محیط یار تدوین و در بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی اجرایی می شود.
وی طرح محیط یار را یکی از طرح های موفق آموزشی کشور در سال های اخیر اعلام کرد و گفت : هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور برای کنترل و کاهش بعضی از معضلات زیست محیطی و ایجاد حس مسئولیت بین دانش اموزان نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی است .
میرزائی اظهارداشت : این طرح تا کنون نتایج بسیار خوبی داشته است و تا کنون ۸۳۶ نفر ساعت آموزش در مدارس استان انجام شده است و امیدمی رود با استفاده از توان فزاینده جامعه دانش آموزی برای انتقال پیامهای زیست محیطی به درون خانه و خانواده رعایت مسائل محیط زیستی در جامعه فراگیر شود.
گفتنی است در این طرح به موضوعات اختصاصی مرتبط با محیط زیست نظیر آلودگی هوا، آب، صوت، خاک، زباله، و بازیافت مواد و ارائه راهکارهایی برای کنترل و کاهش آلودگی ها، حفاظت تنوع زیست کشور، الگوهای صحیح مصرف و .... پرداخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار