وزیر کشور گفت:اقتصاد مردم‌محور ضامن تقویت بهره‌وری است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 08 November 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی،احمد وحیدی در آئین تکریم و معارفه استاندار مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم همه تلاش را برای رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی با هدف تقویت نرخ بهره‌وری به‌کار می‌گیرد افزود: اقتصاد مردم محور گام نخست در دستیابی به توسعه پایدار است.
وی یادآورشد: دولتمردان در صدد هستند با اطمینان دادن به مردم در ایجاد و تقویت امنیت سرمایه و امنیت مالی زمینه حضور موثر بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف اقتصادی را بیش از پیش فراهم کنند.
وی با بیان اینکه استانداران و تمامی مدیران دولتی باید در این راستا گام برداشته و زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری را در عرصه اقتصاد محقق کنند گفت: شناخت ظرفیت‌ها، رشد بهره‌وری، اصلاح فرهنگ کار و استفاده از ظرفیت‌های علمی و نخبگان در بخش‌های مختلف به‌خصوص حوزه اقتصادی از عوامل مهم توسعه و رفع مشکلات کشور است که باید در دستور کار مسئولان و مردم قرار گیرد.
وحیدی با بیان اینکه درفعالیت‌های کشاورزی نیز محاسبه صحیح هزینه خاک، آب، برق، بذر، کود و نیروی کار ضروری است یادآورشد:نیاز است که اقتصاد این بخش با در نظر گرفتن هزینه و فایده و منطبق بر دانش روز تغییر یافته و مدیریت شود.
وی گفت:با بهره‌گیری‌ علمی، روش‌های نوین و کاربردی از ظرفیت‌های کشاورزی و انتخاب محصول مناسب می‌توان ضمن کمترین هزینه بیشترین فایده را در تولید محصول داشت و علاوه بر تامین نیاز داخل گام‌های موثری در تقویت صادرات کشاورزی برداشت.
وزیر کشور با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه گردشگری ظرفیت‌هی غنی دارد افزود: نیاز است با معرفی این داشته‌ها، زمینه حضور گردشگران به این خطه بیش از گذشته مدنظر باشد و از درآمدزایی و اشتغال حاصل از این بخش گام بلندی در راستای توسعه استان برداشته شود.
وحیدی با بیان اینکه صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی اگر چه ارزشمند است اما، با وجود ظرفیت بالای صنایع بزرگ و تنوع تولید باید سهم بیشتری را در این شاخص هدفگذاری کرد و بازارهای جهانی در سایه برنامه اصولی به تسخیر تولیدکنندگان این استان درآید یادآورشد: در صورتیکه آگاهی و شناخت کامل از ظرفیت‌های مختلف وجود داشته باشد می‌توان برای رشد و استفاده از آن‌ها اقدامات اثربخشی ارایه کرد و استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور باید برای صنایع بزرگی همچون هپکو، آذرآب و ماشین‌سازی تقویت صنایع زیردستی در کارسازی و توسعه خوشه‌های صنعتی را در دستور کار داشته باشدتا اثربخشی این مزیت اقتصادی چندین برابر شود.
وزیر کشور با اشاره به ضرورت به اصلاح فرهنگ کارافزود: مطالبه کارگری بدون توجه به اصل بهره‌وری اقدام درستی نیست چرا که جامعه‌ای که دخل و خرجش همخوانی نداشته باشد همواره آبستن مشکلات است، بنابراین در جریان کار و تولید باید نسبت به بهره‌وری نیروی کار ، تقویت انگیزش و وجدان کاری و عوامل تولید توجه جدی بشود.
وحیدی با بیان اینکه راه‌های روشن برای آینده انقلاب اسلامی قابل مشاهده است یادآورشد: اگر چه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما این چالش‌ها را می‌توان با حضور مردم و توکل بر خدا قابل حل کرد.
وی، با اشاره به پرداخت یارانه ۲ هزار میلیارد تومانی گفت: این یارانه اگر به صورت هدفمند توزیع شود می‌تواند در شکوفایی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد اما، اگر دستخوش بی‌برنامگی و توزیع غیرهدفمند شود، بهره‌وری اقتصادی را پایین آورده و در مجموع می‌تواند زمینه‌ساز فساد و تبعیض شود.
وزیر کشور با بیان اینکه همفکری و هم‌افزایی نخبگان و فرزانگان استان با مجموع مدیریت اجرایی استان امری مهم است گفت: مسئولی کارنامه موفق دارد که برای انجام ماموریت‌هایش از ظرفیت همه بخش‌ها، دستگاه‌ها و دوایر و مردم استفاده کند.
وی با بیان اینکه استاندار جدید مرکزی باید تلاش برای به میدان آوردن همه ظرفیت‌های بومی و تحقق واقعی مشارکت مردم را اولویت کار خود قرار دهد و این استان را به مرکز صدور فناوری و دانش و ایده‌های نو تبدیل کند افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف خدمات، صنایع و کشاورزی دارد که باید در راستای پیشرفت همه‌جانبه شکوفا شودو به طور مثال واگن‌سازی که دیار آفتاب مهد آن است می‌تواند بسیاری از کمبودها و خلاها را در کشور رفع کند و به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای داخلی باشد.
وحیدی افزود: نرخ هشت درصدی رشد اقتصادی در استان مرکزی به عنوان کانون صنعت کشور باید محقق شود که لازمه آن پای کارآوردن همه ظرفیت‌ها و استفاده از توان همه‌جانبه است
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حماسه‌آفرینی نیروی دریایی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخت و سیلی محکمی به آن‌ها زد افزود: با وجودتوطئه و دسیسه های دشمنان در ابعاد مختلف، ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت است و بخش عظیمی از این افتخار به‌دلیل قدرت معنوی انقلاب اسلامی و بخش دیگر به‌خاطر حضور مردم در صحنه است.
وحیدی با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال نادیده گرفتن افتخارات انقلاب اسلامی هستند گفت: از القائات شیطانی دشمنان وصل کردن مشکلات به تحریم‌های ظالمانه است اما، ملت ایران در طول ۴۲ سال عمر با عزت نظام اسلامی نشان داده با همت و اراده قوی می‌توان هر اقدامی را انجام داد چراکه مردم با روی کار آوردن انقلاب اسلامی در برابر القائات شیطانی دشمنان قد علم کردند و از این به بعد هم مقتدرانه خواهند ایستاد.
وزیر کشور در بدو ورود به اراک در پاویون دولت این کلانشهر مورد استقبال رسمی مسئولان استان مرکزی قرار گرفت.
احمد وحیدی برای شرکت در آیین تودیع و معارفه استاندار مرکزی به اراک سفر کرده است.
حضور در گلزار شهدای اراک و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و شرکت در نشست شورای اداری استان و معارفه استاندار جدید از برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان مرکزی است.
در نشست شورای اداری استان، فرزاد مخلص الائمه به‌عنوان استاندار جدید مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار