رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور وزیر صمت در هفته‌های گذشته به استان مرکزی و همچنین زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی، انگیزه مضاعفی است تا با همه توان در حوزه رایزنی و اجرایی برای راه‌اندازی سه طرح بزرگ اقتصادی خمین حرکت شود و سیاست دولت سیزدهم در سفر به استان‌ها منشاء خیر است.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 07 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا نظری با اشاره به اینکه خمین طبق مصوبه دولت، منطقه‌ای کمتر توسعه یافته به شمار می‌رود، افزود: تا زمانی که مصوبه پابرجاست قابلیت پیگیری و اجرا وجود دارد و همگام با کابینه دولت سیزدهم همه تلاش به‌کار گرفته می‌شود تا بنیه اقتصادی خمین تقویت شده و نام سه صنعت نیمه‌کاره خمین در صدر صنایع پررونق استان مرکزی و کشور قرار گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: پتروشیمی خمین از طرح های صنعتی بزرگ کشور است که با سرعت خوبی به ثمر رسیده و در مرحله راه‌اندازی آزمایشی قرار گرفته و در مرحله نصب برخی از تجهیزات است و باید با حمایت اصولی روند تکمیل آن شتاب بگیرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات پتروشیمی این شهرستان در سفر وزیر صمت به جنوب استان مرکزی و بازدید از واحدهای صنعتی خمین مورد بررسی قرار گرفت و وزیر صمت قول همکاری برای حل مشکل داد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی پتروشیمی شهرستان خمین باشیم.
نظری با اشاره به تولید پنل‌های انرژی خورشیدی در شهرک شهید سعیدی خمین، افزود: این واحد تولیدی با استفاده از فناوری روز دنیا در حال تولید زیرساخت‌های تولید انرژی خورشیدی است.
وی یادآور شد: فاز نخست این واحد مربوط به تولید سلول‌ها و پنل خورشیدی است و عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ آغاز شده است.
نظری ادامه داد: با حضور وزیر صمت در خمین مقرر شد تا مجوز مزرعه تولید برق خورشیدی در یک ماه آینده صادر و ابلاغ شود و این گامی بلند و موثر در مسیر تولید برق براساس انرژی پاک خورشیدی خواهد بود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به آغاز به کار واحد تولید محصولات خودرو از ۲ سال گذشته در شهرستان خمین گفت: نخستین محصول آن ون ۱۶ صندولی و دومین محصول کامیونت است و برای خط سوم تولید که خودروی سواری است مشکلاتی وجود داشت که با حضور وزیر صمت هماهنگی برای حل مشکل صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار