فرمانده انتظامي استان از افزايش ۲۹ درصدي كشفيات مواد مخدر در عمليات هاي پليس استان از ابتداي سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 28 October 2021


به گزارش تابناک مرکزی، سردار حسن مفخمي شهرستاني افزود:‌ در اين عمليات ها ۶ تن و ۷۴۵كيلوگرم مواد مخدر كشف شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي گفت:‌ در برنامه ريزي پليس استان در مبارزه با مواد مخدر، بهره گيري از پليس متخصص، به روزرساني امكانات و تجهيزات مورد نياز در تمام عرصه هاي مبارزه با مواد مخدر اعم از قاچاق، توليد و عرضه آن از جمله رويكردهايي بوده است كه پليس استان با هدفمندي نسبت به آن برنامه ريزي داشته است.
وي با اشاره به بازتاب اثربخش برنامه هاي پليس در حوزه مقابله با مواد مخدر و افزايش ۲۹ درصدي كشفيات در مقايسه با مدت مشابه سال قبل گفت: از ابتداي سال تا كنون در حدود ۶ تن و ۷۴۵كيلوگرم انواع مواد مخدر در استان مركزي كشف و ۶ باند قاچاق مواد مخدر نيز منهدم شده است .
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به کشف ۶ تن و ۷۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۷ ماهه نخست امسال در عملیات های پلیس استان مرکزی ادامه داد:در این عملیات ها تعداد ۱۴۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۶ باند فعال در زمینه قاچاق مخدر نيز متلاشی شد.
سردار مفخمی شهرستاني تداوم اجرای طرح ظفر و طرح های پاک سازی نقاط جرم خیز را اقدامی مهم در رسیدگی به مطالبات مردمی عنوان داشت و گفت: در۷ ماهه نخست امسال تعداد۴ هزار و ۲۲۵ نفر معتاد و یک هزار و۶۲۸ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه برنامه ريزي در حوزه پيشگيري اجتماعي را يكي از مهم ترين رويكردها در برنامه هاي جامعه محور پليس خواند و گفت:‌ یکی از راه‌های اساسی برای تحقق پیشگیری اجتماعی، آموزش‌هاي همگانی است و پلیس با آگاهي از نقش قربانيان در بروز جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي به ويژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و با هدف کنترل و کاهش این نقش که به کاهش جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی منجر خواهد شد، اجراي برنامه‌هاي آموزش همگاني را از مدت‌ها قبل به دو شيوه‌ي حضوري و غير حضوري در دستور كار خود قرار داده است.
وي افزود: در برنامه هاي آموزشي چهره به چهره در افزايش آگاهي بخشي عمومي از ابتداي سال با تعاملات صورت گرفته با رسانه ها و فعالان فضاي مجازي، محتواهايي تخصصي براي اقشار مختلف اجتماعي با اولويت افراد در معرض آسيب تهيه و منعكس شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار