رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از فعالیت اولین مسجد سلامت در سطح کشور به عنوان سنگری برای سلامت مردم استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 28 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از مسجد حجت ابن الحسن(عج) افزود: مسجد حجت ابن الحسن (عج) برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا و ارتقا سطح سلامت مردم منطقه شهرک هجرت اراک، برنامه‌های متنوعی در دستور کار خود داشت که با شروع روند واکسیناسیون با توجه به اینکه یکی از علل های عدم استقبال مردم این منطقه از دریافت واکسن، فاصله زیاد آن ها از مراکز تجمیعی بود با پیشنهاد حجت الاسلام حبیبی، این مسجد به عنوان اولین مسجد سلامت در حال واکسیناسیون واجدین شرایط این منطقه است.
وی ادامه داد: خوشبختانه این اقدام با استقبال بسیار خوب مردم منطقه روبرو شد که شیرینی و حلاوت این تعاملات مطمئناً برای خود مردم است و امید می رود با تداوم این اقدامات فرهنگی هر چه سریعتر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس و رسیدن به سطح ایمنی مطلوب باشیم.
وی با دعوت از مردم منطقه شهرک هجرت برای شرکت در طرح من واکسن میزنم، از زحمات حجت الاسلام حبیبی، هیات امنا و شورای فرهنگی مسجد که دغدغه سلامت مردم را دارند قدردانی کرد و گفت: اختصاص بخشی از فضای متبرکه مسجد برای امور مختلف فرهنگی و بهداشتی یک اقدام خداپسندانه است که جای قدردانی دارد.
در ادامه بازدید حجت الاسلام حبیبی گفت: در راستای فرمان مقام معظم رهبری، مسجد و کلیه امکانات برای کمک به کادر خسته بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شدند که انجام تست رایگان کرونا، امداد رسانی، کمک به بیماران کرونایی در منزل و پیگیری و رصد آنها و همچنین انجام واکسیناسیون گروه های هدف از اقدامات در حال انجام در اولین مسجد سلامت در سطح کشور می باشد.
وی با تاکید بر این نکته که علم پزشکی با علم اسلام مغایرتی ندارد، گفت: علم واکسیناسیون یک علم پیشرفته جهانی است که باید به آن اعتقاد داشت و عمل به آن را جز ضروریات دانست.
وی اظهارداشت:در طی یک هفته ی اخیر که از شروع طرح واکسیناسیون در مسجد سلامت می گذرد، روزانه به جز روزهای تعطیل ۸۰ تا ۱۵۰ نفر واکسینه و تاکنون حدود ۹۰۰ واکسن تزریق شده است و از باقی مردم این منطقه که تا به امروز به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده اند می خواهیم که با شرکت در طرح من واکسن میزنم یاری گر کادر بهداشت و درمان در شکست ویروس منحوس باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار