رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی ۱۱ بیمار مبتلا به آنفولانزا نوع A در استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 26 October 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: استان مرکزی استانی صنعتی است که متاسفانه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، شاهراه مواصلاتی غرب به شرق بوده و رفت و آمد در آن زیاد و از ترانزیت جاده ای بالایی بر خوردار است، در این مدت علیرغم اینکه شاهد شیب نزولی در موج‌ پنجم کرونا ویروس بودیم، اما متاسفانه در یک هفته اخیر روند نزولی متوقف و ثابت شده و در کنار شیوع ویروس کرونا مبتلایان آنفولانزا رو به افزایش است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ مورد آنفولانزا در شهر اراک و شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک شناسایی شده که خود تهدید بزرگی برای کنترل و مدیریت شرایط موجود است.
وی یادآورشد: متاسفانه بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، در راستای عادی انگاری ها، افزایش مهمانی و دورهمی ها و سفرهای غیر ضروری برخی شهرستان های استان (آشتیان، تفرش و زرندیه) تغییر رنگ داده و در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند.
وی با ابراز نگرانی از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تاکید کرد: شواهد حاکی از آن است که در روزهای آتی شاهد پیک ششم خواهیم بود چرا که هیچ اقدامی با رعایت پروتکل ها و موازین بهداشتی انجام نمیشود و این شرایط کار را برای کادر خسته بهداشت و درمان سخت و پیچیده تر کرده است.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در پیک ششم محدوده سنی درگیری کاهش یابد و کودکان بیشتر از پیک پنجم درگیر شوند، بنابراین در صورت ادامه این شرایط و تداوم عادی انگاری ها متاسفانه شاهد از دست دادن عزیزان جوان در این پیک خواهیم بود که هزینه های عاطفی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به روند واکسیناسیون افزود: از ابتدای شروع روند واکسیناسیون تا کنون حدود ۸۵/۶ درصد از جمعیت جامعه هدف بالای ۱۲ سال دُز اول و ۵۰ درصد هر دو دُز خود را دریافت کرده اند و جمعیت دانش آموزان واکسینه شده نیز به ۷۰ درصد رسیده است و به منظور ارتقا ایمنی و افزایش این آمار لازم است که والدین همکاری بیشتری داشته و به شایعات بی اساس توجه نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار