معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک از تولید انبوه کیت تشخیصی همزمان کووید-۱۹، آنفولانزا A و آنفولانزا B در نمونه های تنفسی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 26 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: این کیت تشخیصی اولین کیت در کشور و یکی از اولین ها در جهان است که در خرداد ۱۳۹۹ تولید شد و پس از گرفتن مجوزهای لازم اکنون به تولید انبوه رسیده است.
وی یادآورشد: کیت تشخیصی همزمان کووید-19، آنفولانزا A و آنفولانزا B در نمونه های تنفسی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر بهزاد خوانساری نژاد، دکتر مهدیه موندنی زاده و دکتر احسان اله غزنوی راد تهیه شده است و این مهم افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی اراک است.
به گفته دکتر بهزاد خوانساری نژاد، دانشیار دکترای تخصصی ویروس شناسی پزشکی و فناور کیت تشخیص همزمان ویروس های کرونا و آنفولانزا، این کیت دارای ویژگی هایی همچون تشخیص همزمان سه عامل SARS-CoV-2 و آنفولانزا نوع A و B در نمونه های تنفسی و تمایز ویروس ها از همدیگر است.
وی یادآورشد: این کیت دارای حساسیت آنالیتیکی و حد تشخیصی منحصر به فرد و در کل محصولی ضروری و قابل اطمینان برای همه فصول است.
دکتر خوانساری نژاد گفت: در حال حاضر این کیت توسط بخش خصوصی در محل پارک علم و فناوری استان مرکزی به تولید انبوه رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار