معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی محیط زیست استان مرکزی از حضور۶ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب میقان و تشدید گشت و کنترل‌های محیط زیستی در آغاز فصل مهاجرت پرندگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 25 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، زهره موسوی افزود: خشکسالی و برخی تغییرات آب و هوا و اقلیم سبب شده که کوچ پرندگان مهاجربا تاخیر بیش از ۲۰ روز بر مبنای تقویم کوچ سالانه در زیستگاه تالابی میقان اراک آغاز شود،امابا فرود اولین دسته‌های پرندگان مهاجر، روند پاییزگذرانی گونه‌های مختلف پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب میقان آغاز شده و شمار این پرنده‌ها تا کنون به ۶ هزار قطعه رسیده است .
وی یادآورشد: هر سال با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی به سمت نواحی جنوب و گرمسیر کشور انجام می‌شود که تعدادی از این پرندگان در مسیر مهاجرت، زمستان خود را در تالاب میقان اراک می‌گذرانند و شماری نیز به مناطق گرم‌ترسفر ی‌کنند.
موسوی با اشاره باینکه تالاب میقان یکی از ۱۰۵ منطقه مهاجرت پرندگان مهاجر در دنیا است افزود: سالانه تا ۲۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در ۴۶ گونه زیستی به تالاب میقان مهاجرت می‌کنند و درنا، فلامینگو، اردک سرسبز، خوتکا ، تنجه و غاز‌های وحشی از اصلی‌ترین پرندگان مهاجر تالاب هستند.
معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه گشت و ‌پایش در تالاب‌ها و مناطقی که محل زمستان‌گذرانی ‌پرندگان مهاجر است در فصل ‌پاییز تشدید می‌شود، تاکید کرد : هیچ مجوزی برای شکار ‌از جمله شکار ‌پرندگان در استان مرکزی صادر نشده است و با هرگونه تخلف یا اقدام به شکار غیرمجاز در استان برخورد قاطع و برای متخلفان ‌پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار